Missljud i Android-appen

Sedan en tid (1-2) månader tillbaka, så låter ljudet i appen för android jättekonstigt. Detta gäller p2 direkt och gamla program. Har ej undersökt de andra kanalerna. Det liksom sluddrar eller darrar, ungefär som om man spelar upp ett trassligt kassettband. På hemsidan låter ljudet helt normalt, på samma enhet.Avvikelsen hörs tydligast med mycket dova, mörka toner. Har provat olika högtalare och avvikelsen kvarstår.
Frippe

Kommentarer

  • Hej Frippe och tack för att du tog dig tid att rapportera in problemet!

    Bertil, som har en Sony Xperia, skrev till oss tidigare i år:
    Sony Xperia: gurglande, bubblande missljud i Bluetooth-högtalare

    Även hos honom påverkades appen, men inte hemsidan. Läs gärna igenom det han skriver och berätta om du tror att det kan vara samma problem hos er båda. Det skulle i så fall underlätta felsökningen!
    Annika Webbmaster
  • Nej, det är helt uteslutet. Avvikelsen påverkar även uppspelning med interna högtalare.
    Frippe
  • Ok!

    Vad har du för mobil?
    Annika Webbmaster
  • Ulefone X11 pro. Hade samma telefon även innan problemen uppstod.
    Frippe
  • Spännande - Ulefone är en ny bekantskap för mig!

    Bra att du har konstaterat att vår hemsida fungerar bättre än appen (även om det i sig är skumt!). Jag tycker att du dessutom redan verkar ha testat det mesta av det som behöver testas, som att felet drabbar både direktlyssning och efterhandslyssning och att det hörs i olika uppspelningsenheter, inklusive mobilens inbyggda.

    Ett par saker till vill jag kolla upp:
    • Det kan vara intressant att se om det är skillnad mellan att lyssna över mobildata och över wifi (där gissar jag att det inte är skillnad - men vill vara säker).
    • Vad händer ifall du höjer eller sänker medievolymen? Märks missljudet tydligare om volymen ändras, så att problemet blir extra tydligt vi hög eller vid låg volym? Eller är det ungefär lika störande oavsett?
    • Är felet konstant, så att det alltid finns där direkt när du börjar lyssna, eller låter det okej först, men kommer efter en tids uppspelning alternativt kan börja med missljud men snabbt rätta till sig?

    Precis som det var för Bertil, så är det svårt att ringa in vad som kan vara fel eftersom du, än så länge, är den ende som har rapporterat in problemet.
    Annika Webbmaster