Spela alla delar i en serie automatiskt

[Helenas fråga skrevs i en lång tråd där det var svårt att hitta hur man gör. För att fler lyssnare ska få hjälp lade vi frågan under en egen rubrik.]

Jag försöker förstå detta men det är ju så mycket information så det är svårt att förstå hur man ska göra med uppspelningen. Jag har aktiverat automatisk uppspelning. Räcker inte det? Kan ni skriva på ett enkelt sätt vad jag i så fall mer behöver göra?
Mvh Helena Nielsen
Helena Nielsen

Kommentarer

  • Jo, absolut. Mitt exempel blir serien Kontra i fem avsnitt från programmet P3 Serie.

    1. Gå till P3 Series sida i appen, alltså den sida där du ser alla tillgängliga avsnitt
    2. Skrolla ned till avsnittet Del 1 av 5. Kontra
    3. Tryck på playknappen medan du är kvar i listan

    Följande avsnitt kommer då att spelas upp automatiskt i rätt följd, det vill säga denna lista spelas nerifrån och upp.

    Om det inte fungerar, har du troligen en Android-mobil och behöver undanta vår app från batterioptimering, se svaret här till Kristina den 24 juli.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Du har rätt. Den gamla tråden var rörig och full av sidospår. Beskrivningen av hur man automatiskt spelar alla delar i en serie var onödigt svår att hitta till, speciellt om man läste textmassan på en liten mobilskärm.

    Hoppas att det blir enklare nu när jag bröt ut frågan och svaret till en ny tråd!
    Annika Webbmaster
  • Tack!🤗
    Helena Nielsen
  • Hejsan! Jag undrar om det finns ett manuellt kösystem som jag missat. Om inte, finns det planer på att införa ett sådant? Finns det någon särskild anledning till att det saknas ett sådant? Mvh
    Hugo Castlind
  • Hej Hugo!

    Jag vet att utvecklarna i nuläget tittar på att implementera en funktion likt den Spotify har som heter något i stil med Lägg till i kön, där man enkelt kan köa låtar och avsnitt samtidigt som man lyssnar. Trots att en sådan funktion ännu inte finns tillgänglig i vår app så går det att spela upp avsnitt i följd, men först måste man lägga in de avsnitt som man vill lyssna på i Min lista och påbörja lyssningen inifrån listan.

    För att spelaren automatiskt ska påbörja nästa avsnitt behöver du också ha funktionen Automatisk uppspelning aktiverad. Den finner du genom att gå in på Min sida (längst ner till höger i appen) och sedan scrolla ner till Inställningar. Då ser du alternativet Automatisk uppspelning som ska vara påslaget.

    Testa gärna och återkom om du inte får det att fungera!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)