Spela alla delar i en serie automatiskt

Det är svårt att förstå hur man ska göra med uppspelningen. Jag har aktiverat automatisk uppspelning. Räcker inte det? Kan ni skriva på ett enkelt sätt vad jag i så fall mer behöver göra?
Mvh Helena Nielsen
Helena Nielsen

Kommentarer

  • Jo, absolut. Mitt exempel blir serien Kontra i fem avsnitt från programmet P3 Serie.

    1. Gå till P3 Series sida i appen, alltså den sida där du ser alla tillgängliga avsnitt
    2. Skrolla ned till avsnittet Del 1 av 5. Kontra
    3. Tryck på playknappen medan du är kvar i listan

    Följande avsnitt kommer då att spelas upp automatiskt i rätt följd, det vill säga denna lista spelas nerifrån och upp. (Om ett avsnitt är markerat som spelat, så hoppas det över. Du kan markera det som ospelat via trepunktsmenyn om du vill att det ska spelas upp i listan.)

    Om det inte fungerar, har du troligen en Android-mobil och behöver undanta vår app från batterioptimering, se svaret här till Kristina den 24 juli.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Tack!🤗
    Helena Nielsen
  • Hejsan! Jag undrar om det finns ett manuellt kösystem som jag missat. Om inte, finns det planer på att införa ett sådant? Finns det någon särskild anledning till att det saknas ett sådant? Mvh
    Hugo Castlind
  • Hej Hugo!

    Vi har planer på att skapa en funktion likt den Spotify har som heter något i stil med Lägg till i kön, där man enkelt kan köa innehåll medan man lyssnar.

    Trots att en sådan funktion ännu inte finns tillgänglig i vår app så går det att spela upp avsnitt i följd, men först måste du lägga in de avsnitt du vill lyssna på i Min lista och påbörja lyssningen inne i den listan.

    För att spelaren automatiskt ska påbörja nästa avsnitt behöver du också ha funktionen Automatisk uppspelning aktiverad. Den finner du genom att gå in på Min sida (längst ner till höger i appen) och sedan scrolla ner till Inställningar. Då ser du alternativet Automatisk uppspelning som ska vara påslaget.

    Testa gärna och återkom om du inte får det att fungera!

    Ted (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Jag vill kunna spela alla avsnitt av Spanarna, från förr (brukar ha det när jag promenerar). När jag härom veckan gjorde det så började alltid nästa ohörda, när förra var klar. Nu måste jag däremot stanna och fippla med appen, och leta upp ett avsnitt för att komma igång igen (det är ju knäppt). Jag ser i svaren nu här att ni talar om "min lista". Jag har vad jag vet inte tryckt in tusentals avsnitt av Spanarna där tidigare på "min lista", så det kan inte vara skälet. Jag tycker appen är förskräckligt rörig och svårbegriplig. Varför kan inte bara första ohörda avsnitt efter förra börja automatiskt, om man fyllt i "spela nästa ljud automatiskt". Har iPhone. Har alltså funkat tidigare. Nu oklart varför inte. Har vad jag vet inte ändrat nåt på mobilen, som skulle stört detta.
    SG
  • Hej SG och förlåt att svaret har dröjt!

    Kvarstår problemet?

    Jag känner inte igen detta. Det är meningen att appen ska fungera som den har gjort tidigare. När du startar ett avsnitt i programmets arkiv med alla avsnitt, så ska nästa ospelade avsnitt följa automatiskt.

    På Android kan vissa batteriinställningar göra så att detta inte fungerar korrekt, men för dig som har Iphone är det inte ett problem, så om felet kvarstår, behöver vi ringa in problemet och då vill jag att du testar följande:
    1. Gå in under Sök i appens nederkant
    2. Under sökrutan ser du ett antal fasta länkar. Välj Nyheter från Ekot, vilket är en spellista som består av 15 aktuella nyhetsinslag
    3. Starta det översta inslaget
    Startar ett annat inslag när det första är färdigspelat? I så fall är själva funktionen med att spela upp en spelkö i sin ordning och vi behöver fokusera på varför detta inte längre fungerar för Spanarna.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.