Google Podcast

Har ni bara tekniska problem eller kommer ni inte att fortsätta lägga ut poddarna på Google Podcast?
Pär Dahlström

Kommentarer

  • Hej Pär!

    Google Podcast är en tjänst där vi finns och kommer att bli kvar, så jag förmodar att frågan gäller varför vår röststyrda tjänst "prata med Sveriges Radio" snart kommer att försvinna.

    Här kan du läsa vad det beror på:
    Sveriges Radio påverkas när Google stänger ned tjänst i smarta högtalare

    Du kommer fortfarande att kunna lyssna på våra radiokanaler, men får istället säga:
    Hej Google, spela P1 (eller annan kanal)
    Dessutom kan du, precis som vanligt, lyssna på våra nyheter genom att säga "spela upp nyheter". Dessa två funktioner påverkas inte av Googles planerade nedstängning.

    Om du vill lyssna på våra poddar röststyrt så är det lite knepigare, men det går. Läs mer här:
    Spela poddar i Google Nest

    Hoppas att jag tolkade din fråga rätt! Hör av dig annars.
    Annika Webbmaster
  • Fel svar.
    Sen i lördags läggs inte nya avsnitt från SR inte upp på Google Podcast
    Pär
  • Tack, jag ser det nu, samt att andra poddflöden uppdateras som de ska hos Google.

    Du är först med att rapportera in det. Jag gör vad jag kan för att lösa det!

    Tack för din dubbla hjälp att uppmärksamma problemet.

    Annika Webbmaster
  • Upplever samma problem.
  • Tack!

    Vi försöker lösa problemet. Vi har flera trådar om samma ämne, och här kan ni läsa mer om vad vi gör för att försöka lösa problemet:
    SR:s poddar uppdateras inte hos Google Podcasts
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu är våra program äntligen tillgängliga även i Google podcasts. Det kan ta ett tag innan alla avsnitt är ute, men det bör komma inom kort.
    Annika Webbmaster
  • Tackar

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.