Fungerar inte SR Play på äldre Samsung med Android 4.1.2?

Hej!
Har en gammal Samsung som jag bara använt som "radio" med en äldre version av SR Play.
Har funkat som perfekt extraradio(P4 Plus) i källaren uppkopplad med 3,5 mm uttaget till högtalare.
Fick för mig att uppdatera appen(dumt nog!?) och då slutade den fungera. Den påstår "Ingen internetanslutning" fastän detta finns med WiFi....
Är det bara att slänga mobilen eller finns det nå´t sätt att få in en gammal appversion som funkar på Android 4.1.2?
Mvh

Kommentarer

  • Hej Mats-Olov!

    Vi har inte gjort något från vår sida som borde påverka möjligheten att använda en äldre version av appen på samma vis som du gjorde tidigare, men kanske fick du med någon säkerhetsuppdatering som "ogillar" en del av den teknik som din äldre appen bygger på.

    Vi fick in ett par liknande felbeskrivningar för någon månad sedan, se här:
    Lägsta Androidversion för SR play? (Problem på Android 4)
    Är det bara att slänga mobilen eller finns det nå´t sätt att få in en gammal appversion som funkar på Android 4.1.2?
    Du behöver inte skrota denna gamla trotjänare ännu, hoppas jag! Under förutsättning att du kommer ut på internet med den, ska vi nog kunna få den att spela P4 Plus (och alla våra övriga kanaler), även om det inte blir via vår app!

    Kan du lyssna på P4 genom en länk på denna sida?
    sverigesradio.se/artikel/aac-lankar-som-m3u-96-kbps
    (Direktlänkar till alla kanaler)

    Om inte, så ge inte upp, för i så fall hittar jagen annan typ av länk!
    Annika Webbmaster