Lägsta Androidversion för SR play? (Problem på Android 4)

Jag har en gammal platta med Android 4.0 och SR appen fungerade felfritt fram till den 24 januari 2023 när den slutade ladda in nya poddar som jag följer. Direktsändningen går fortfarande bra att lyssna på. Gjorde en tvingad avslutning och tömde cashen och nu är appen tom på poddar och endast direktsändningen är tillgänglig. Stöds inte Android 4.0?

Kommentarer

  • Hej Nikki och tack för att du rapporterade in detta!

    Kan du se vad du har för version av appen? (Jag tror att versionsnumret hos dig syns nedtill på appens startsida, men finns det inte där, så ger jag dig en bättre beskrivning!)

    Det här är nämligen lite spännande, för din app har troligen inte uppdaterats på 3-4 år! Vi har nämligen inte haft stöd för Android 4 i nya versioner av appen sedan 2019 eller så, och det var trevligt att den version du då "stannade på" har fungerat helt okej fram till nu!

    Däremot har vi, som du kanske kan ana, inte möjlighet att genomföra någon grundlig undersökning av varför det plötsligt inte längre fungerar hos dig. Vi har inte gjort någon förändring på vår sida som skulle ge problemet. Det kanske är något säkerhetscertifikat i själva telefonen som har slutat gälla?

    Idag krävs lägst Android 6 för att ladda hem senaste versionen av vår app, men vi kommer förmodligen att öka detta krav till version 8 inom kort. Hoppas att de lyssnare som har Android 6 och 7, som vi då lämnar bakom oss, kan fortsätta att använda appen i flera år därefter!

    Jag vet som sagt inte om jag kan hjälpa dig med dina nya problem, men jag lovar att jag kommer att göra ett försök. Vi hörs!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Tack för informationen.
    Jag misstänkte att min surfplatta var för gammal men jag ville veta innan jag bidrar till teknikskrotberget. Personligen tycker jag att ni inte ska höja versionskravet. Den som vill ha mer funktionalitet kan ta och köpa nya prylar och vi andra kan fortsätta med grundfunktionerna.

    Angånende din fråga om version så står det "dev version".
    (Direktsändningen slutade att fungera igår så appen är nu obrukbar.)

    MvH
  • den 24 januari 2023 när den slutade ladda in nya poddar som jag följer
    /.../
    Direktsändningen slutade att fungera igår så appen är nu obrukbar.
    Även om jag inte har något stort hopp om att kunna lösa problemet med appen, men kanske kan hjälpa dig att lyssna på andra sätt i din gamla surfplatta, så att du inte behöver skrota den än, utan kan ha den som en köksradio eller så:
    1. Får du något felmeddelande?
    2. Kan du fortfarande gå ut på internet med andra appar?
    3. Om ja på fråga 2: Vilken eller vilka kanaler brukar du lyssna på?
    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster