Förskjuten tid

Vad beror det på att SR-appen idag spelar tre timmar gamla program? Just nu (20 mars f.m.) spelar P1 morgon klockan 07.39 i appen, medan klockan i datorn visar aktuell tid 10.41.
Så har det varit hela morgonen. Det var först 9.30 jag upptäckte att något var fel när det inte kom något Ring P1. Först så trodde jag det var telefonen som det var något fel på, men den visar ju rätt tid, medan appen visar tre timmar tidigare tid och sänder P1 morgon. Ändå är hela tiden "Direktsändning" rödmarkerat.
Hur i all sin dar kommer detta sig?
Björn Forseth

Kommentarer

  • Hej Björn!

    Tack för att du hör av dig och flaggar för detta!

    Märkligt problem, som jag på rak arm inte kan lista ut anledningen till.

    Hur ser det ut på andra kanaler i appen, t.ex. P2 och P3, är även dessa kanaler tidsmässigt inkorrekta om du påbörjar lyssning av ett direktsänt program?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Björn!

    En annan Björn rapporterade in samma problem, fast med P4, i morse:
    Fel tid och innehåll i appen

    Var appen igång under natten?

    Min teori är att felet beror på att vi på Sveriges Radio gjorde en del tekniska tester under natten, vilket kan ha medfört att något kom i olag hos dig och hos den andre Björn. I sådana fall bör detta ha varit en engångsföreteelse som inte kan uppstå vid normala förhållanden.

    Jag rapporterar det vidare till utvecklarna. Om felet mot förmodan dyker upp igen, så vill vi veta det, för i så fall stämmer ju inte min teori.
    Annika Webbmaster
  • Tack så länge!
    Björn Forseth