Felkod 4 på ipad

Kan inte längre lyssna på sverigesradio.se genom min ipad. Får bara upp felkod 4. Vad beror det på?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Su!

    Vi har olika teknik för olika typer av innehåll, och jag vill se vilka tekniker du har fått problem med.
    1. Hur går det att lyssna direkt på en kanal här?
    2. Ljudklipp och program som inte går att ladda ned använder samma teknik. Se om du kan starta en nyhet (ett ljudklipp) här.
    3. Avsnitt som går att ladda ned, poddar, använder en annan teknik. Kan du starta ett avsnitt av Snedtänkt med Kalle Lind?
    Fick du felkod 4 vid alla ljud, eller är det något som fungerar?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu insåg jag vad som kan vara fel - och hur du löser problemet! Hösten 2021 slutade ett säkerhetscertifikat slutade gälla och då blev det problem i äldre Ipads som inte längre får några automatiska säkerhetsuppdateringar.

    Du löser det genom att själv installera ett nytt certifikat, vilket är lättare än vad det låter. Gå med Safari till sidan https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.pem och följ anvisningarna i de rutor som öppnas för att installera det certifikat du behöver. Den uppdateringen gör att din Ipad fungerar bättre och säkrare!

    En lyssnare som gjort detta är Gun här, som sedan skrev:
    Gick lätt som en plätt! Tack! Nu behövde vi inte köpa en ny 🙂
    Hoppas att detta löser problemet och inte är för svårt att följa!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack! Det löste sig finfint med att installera det! Super😊
  • Tack för att du bekräftade att det var där skon klämde, och bra jobbat att manuellt installera ett säkerhetscertifikat!

    (Visst låter det som något som man måste vara värsta IT-proffset för att fixa?)
    Annika Webbmaster