Chromecast-problem sedan uppdatering av iOS-appen, direktlyssning

[Denna felanmälan skrevs i en tråd om ett annat Chromecast-problem. För att tydligare kunna fokusera på de separata felen, har Webbmaster-Annika skapat en ny tråd av Ulfs problem.]
----

Jag försöker sammanfatta eftersom du rör till det lite grand.

Jag har ett nätverk med 9 olika enheter som förmedlar musik, det är högtalare, google home enheter , google mini , google nest mini, högtalre med inbygd Google home, chromecast audio kopplade tillförstärkare, har dessutom 3 tvapparater kopplade till google chrome för tv.

Allt styrs tekniskt via google home appen som är installerad påen IPad och en Iphone.

När vi lyssnar, tittar på något spelar vi upp det på platta/telefon och använder chromecastfunktionen i respektive app, SR, SVT, Cmore, Netflix etc etc

Det fungerar överallt och mot den grupp av högtalare jag skapat förutom när jag lyssnar direkt på SR, det har fungerat fram till förra uppdateringen men fungerar icke mer, däremot kan jag lyssna på program som inte är direkt i SR appen.

Kommentarer

  • Tack för klargörandet.

    I din första beskrivning av felet skrev du:
    Upplever stora problem med Chromecast från IPad, ljudet försvinner, stannar kvar trots att jag stänger appen,,, massor av olika varianter på fel
    1. Är det alltså samma typ av fel även på Iphone?
    2. Försvinner ljudet i något visst läge, eller sker det helt oprovocerat? Efter hur lång tid ungefär?
    3. Eftersom ett problem är att ljudet fortsätter trots att du stänger appen, vill jag veta hur du stänger appen.
    4. Har du testat om felet går att återskapa om du väljer att casta till en enskild enhet istället för till gruppen?
    Annika Webbmaster
  • 1. Ja
    2. Väldigt olika, kan fungera en hel dag i högtalarna men när jag stänger av har jag ljudet kvar, kan oxå tvärstoppa efter några minuter
    3. Jag tar tillbaka casten och ljudet till plattan, väljer skicka till denna IPad,därefter
    4. samma på enskild som någon av mina grupper
  • samma på enskild som någon av mina grupper
    Felet tycks alltså inte ha koppling till grupper i sig, så jag ändrar rubriken från Chromecast-problem för grupp av högtalare (iOS-appen, direktlyssning) till Chromecast-problem sedan uppdatering av iOS-appen, direktlyssning, för att öka möjligheten att andra lyssnare med detta fel hittar till tråden.

    Har du testat att avinstallera vår app och ladda hem den på nytt?

    Annika Webbmaster
  • Hej igen Ulf!

    Vi försöker få en bild av vilka cast-problem som kvarstår. Hur har det gått för dig?
    Annika Webbmaster
  • Använder inte SR appen till streaming, finns bättre