Endast 500 avsnitt i podd-RSS

Jag kan inte få fram mer än de senaste 500 avsnitten av Morgonpasset i P3 när jag bytt telefon och laddar in rss-adressen. I mina gamla telefoner har jag kvar alla avsnitt i rss-flödet. Varför är det begränsat till 500 avsnitt och finns det något sätt att få fler så jag kan återuppta mitt lyssnande där jag var?

Kommentarer

  • Hej Martin!

    Med våra egna tjänster, som vår hemsida och våra mobil-appar, kan du nå även avsnitt längre tillbaka än de 500 som finns med i xml-filen för poddflödet. Det är lite enklare att använda hemsidan när det gäller att hitta rätt, så jag beskriver hur du gör där och i mitt exempel utgår jag från att du vill återuppta din lyssning från den 1 oktober 2018 ...

    Gå till Morgonpasset i P3:
    https://sverigesradio.se/morgonpassetip3

    Med hjälp av kalendern som finns på sidan (se markeringen på bilden ovan), kan du välja ett datum, och nå alla avsnitt från detta datum och tidigare, så om du vill lyssna från den 1 oktober 2018, kan du välja till exempel den 1 november 2018.

    Då kommer du hit:
    https://sverigesradio.se/morgonpassetip3?date=2018-11-01

    Förutom det allra senaste avsnittet, som ligger i topp, kommer ett flöde med alla avsnitt fram till och med den 1 november, så det är bara att bläddra nedåt och beta av.

    Du kan lägga in alla oktober 2018-avsnitt på "Min sida", så att du enkelt kan hitta tillbaka till dem. Där kan du även lyssna i en spellista, så att det ena avsnittet följer på det andra utan att du behöver ta upp mobilen och mixtra med den. Hör av dig om du vill ha mer information om hur du använder den funktionen!

    Annika Webbmaster
  • Jag missade att svara på detta:
    Varför är det begränsat till 500 avsnitt ...?

    Vi valde att begränsa antalet avsnitt i vår XML på grund av att vissa stora aktörer (bland annat Apple, om jag minns rätt) inte kunde visa nya avsnitt om det fanns för många.
    Annika Webbmaster
  • hej finns det något sätt att kringgå gränsen på 500 avsnitt i era RSS flöden?
  • Nej, tyvärr.
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Har ni funderat på att ändra denna begränsning? Tror t.ex. Apples nya limit är 2000 avsnitt?
    Fredrik
  • Tack för den frågan. Jag har inte hört något om att vi har haft sådana tankar, så det förslaget ser jag till att vi kikar på. Vi ska självfallet inte sitta kvar med begränsningar i onödan!
    Annika Webbmaster
  • Mikaels inlägg har flyttat hit:
    Inga nya avsnitt i poddflödet​​​
    Annika Webbmaster