Bättre rekommendationer!

Går det att påverka vilka program jag blir rekommenderad? Av någon anledning kommer Agnes Wold upp, ofta! Och jag är helt ointresserad av hennes program! Går det att få mer av sådant jag ofta lyssnar/söker på?
Mvh
Jörgen

Kommentarer

  • Hej Jörgen!

    De mer personliga delarna av startsidan ligger en bit ned. Där hittar vi Nyligen lyssnat, Dina poddtips och Tips för dig. (Skillnaden mellan de två senare är oklar även för mig som arbetar med appen, så det kollar jag upp!)

    Den översta delen av appen består dels av "fasta moduler" och dels av redaktörsstyrda tips - och det är här Fråga Agnes Wold kommer in i bilden. Jag tar mig friheten att kopiera delar av ett svar jag skrivit tidigare:
    SR Play: Varför syns 'Fråga Agnes Wold' på min startsida?

    Kristina Pousette är chef för Playdesken. Hon berättar hur hennes grupp arbetar med att startsidan ska vara aktuell, samtidigt som den visar upp olika delar av vårt rika utbud. Hon berättar även varför vi så ofta ser just Fråga Agnes Wold på startsidan:
    Fråga Agnes Wold är en av Sveriges Radios prioriterade poddar som är allra populärast hos publiken i appen, så ja, den podden är synlig på startsidan ganska ofta. Detsamma gäller bland annat P3 Dokumentär, USApodden, P3 ID, Radiokorrespondenterna Ryssland och Söndagsintervjun som också är populära hos publiken i appen.

    Vad som lyfts på startsidan är en blandning av Sveriges Radios tredelade erbjudande av nyheter, poddar och live /.../
    Därmed finns det förstås alltid innehåll på startsidan som inte intresserar just dig eller just mig - men jag hoppas att du kan skrolla dig förbi exempelvis Agnes Wold (som uppenbarligen inte är din kopp te) och hitta sådant som passar dig bättre!"
    ----

    Förutom Playdesken, som styr över vilket utbud som visas i de redaktionella ytorna, har jag kolleger som arbetar med hus startsidan fungerar på ett mer övergripande plan. Önskemålet om mer personligt anpassade tips får de del av, förstås!

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Där hittar vi Nyligen lyssnat, Dina poddtips och Tips för dig. (Skillnaden mellan de två senare är oklar även för mig som arbetar med appen, så det kollar jag upp!)
    Nu vet jag vad som är vad! Dina poddtips är programserier medan Tips för dig är enskilda avsnitt.

    Om du hade lyssnat väldigt mycket på innehåll om Kina den senaste tiden, kan du tänkas få upp programmen Kinapodden och Det perfekta Kina bland Dina poddtips. I Tips för dig får du tips på extra relevanta avsnitt från dessa program, och då är det avsnitt som du inte har lyssnat på i appen. Dessutom kan du få tips på avsnitt med relevant innehåll från helt andra program som Dystopia (Kina – den totalitära framgångssagan) och Vetenskapsradion Historia (Kinas historia får inte berättas).

    Nu var det ju jag själv som undrade, men jag hoppas att min förklaring blev begriplig även för andra.
    Annika Webbmaster