Att svepa bort grupp av aviseringar stänger uppspelning

Hej igen 😊
Jag har som många andra oönskade aviseringar från appen den senaste tiden.
Ibland när jag sveper bort dem så stängs uppspelningen trots att jag inte rör spelikonen. Mitt intryck är att detta sker vid direktsändning, och inte vid spelning av podd, men det är jag inte säker på, jag vet dock att det inte sker varje gång. Ser att detta hänt andra i oktober, men detta är alltså helt nytt för mig och kopplat till de oönskade aviseringarna/ puchnotiserna
(Android, Samsung Galaxy s21, betaanvändare)
Sara Källgarn

Kommentarer

  • Hej igen Sara!

    Du är fantastisk när det kommer till att rapportera in buggar som vi själva inte hunnit upptäcka i nya versioner!

    Mitt intryck är att detta sker vid direktsändning, och inte vid spelning av podd, men det är jag inte säker på, jag vet dock att det inte sker varje gång.
    Jättebra information som utvecklarna kommer ha användning av i sitt felsökningsarbete. Alltid lite klurigt när det är oregelbundna fel som bara visar sig då och då, men förhoppningsvis kommer utvecklarna lyckas kunna återskapa och även åtgärda felet.

    Jag hör av mig till utvecklarkollegorna som också är tacksamma för din hjälp med att rapportera in buggar!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Och du är så snab, pedagogisk och trevlig i din återkoppling!

    ( Har vänt mig till svt med liknande kring deras playapp, och fick först efter en vecka svar att svar skulle komma... I februari gjorde de försök att åtgärda ett fel jag och många andra rapporterat i december)
    Sara Källgarn
  • Tack bästa Sara!

    Jag uppskattar verkligen dina fina ord. På grund av nedskärningarna på Sveriges Radio kommer jag dessvärre behöva lämna organisationen om några veckor, men forumet är som du vet i goda Annika-händer! Självklart är det tråkigt att behöva lämna när man har förmånen att få kommunicera med så fina och hjälpsamma användare som du!

    Men det låter ju som att SVT behöver lite hjälp i sin support, vi kanske möts där framöver!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Så tråkigt att du måste lämna Ted, men Svt skulle behöva dig så vi kanske hörs där även om jag lyssnar mer på radio än ser tv. Lycka till vart du än går och ta med dig mina vitsord om snabb, hjälpsam och klok kommunikation med god respekt för oss lekmän utan att jonglera tekniska termer 🙂
    Sara Källgarn
  • Tack, bästa, bästa Sara!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen, återgår till ämnet
    Det kan ( dvs det har varit så nu 2 gånger i rad, men det kan ju bero på något annat) vara så att när aviseringarna lägger sig en och en, antingen för att det bara kommit en, eller för att andra funktioners aviseringar kommit emellan, så stoppas inte uppspelningen, men om 2 eller flera aviseringar ligger tillsammans så stoppas appen.
    Sara Källgarn
  • Hej!

    Tack, bra uppmärksammat! Jag ser till att framföra informationen till utvecklarna.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igenSå här ser förloppet ut att vara hittills: När aviseringarna lägger sig i en gemensam "bubbla" och jag sveper bort dem så stoppar de appen/ uppspelningen och det sker både i direktsändning, direktsändning med viss backning och vid uppspelning i efterhand/ podd. När aviseringarna ligger en och en (oavsett om det totalt finns fler än 1) så stoppas inte uppspelningenpm jag sveper bort en och en.
    Sara Källgarn
  • Hej Sara!

    Du borde jobba som testare!

    Som vanligt uppskattar vi dina detaljerade felbeskrivningar, jag ser till att framföra informationen till utvecklarteamet. Tack!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Sara!
    Ted och jag kikar lite på detta problem inför den avstämning Ted ska ha med utvecklarna imorgon, och jag passar på att länka till en tidigare tråd om samma problem, så att det blir enklare att se vilka saker vi redan har testat etc:
    Appen stängs om jag sveper bort pushar

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Följde instruktionerna och i min lista ligger 2 st "spelare" under aviseringar (se bifogad skärmbild).

    Båda var aktiverade. Jag har nu testat att släcka dem och inväntar nästa avisering så får vi se om det gör någon skillnad.

    Sara Källgarn
  • Har förresten haft några tillfällen där även enstaka eller "isärplockade" tidigare sammanslagna aviseringar ändå utlöser stopp av appen så min teori om "bubblorna" håller inte
    Sara Källgarn
  • Vill bara önska er glad påsk med en bild hemifrån mitt Ekelyckan idag, med krokusarna i förgrunden nedanför huset 🌱

    Sara Källgarn
  • Tack!
    Namnet Ekelyckan, ditt hus (taket, detaljerna och helheten) och krokusarna skänker lite guldkant till denna annars rätt askgråa askonsdag.

    Det är lite extra trist annars, för det är Teds näst sista dag på Sveriges Radio. På en avtackning av honom igår läste jag upp ditt citat om Ted från den 8 mars:
    Alltid uppmärksam, hjälpsam och kommunikativ!

    Mer av dig till folket 😊
    Det är en både fin och verklighetsbaserad beskrivning som jag utgår från att han får med i sitt CV.

    Angående själva buggen så vet jag att en av apputvecklarna nu själv har stött på samma problem, vilket ökar möjligheten att felsöka. Två smarta och erfarna kolleger kommer att ta tag i problemet med nya krafter.
    Annika Webbmaster