Att nya avsnitt automatiskt läggs till i Min lista

Jag försöker förstå hur man får nya avsnitt att automatiskt läggas till i Min lista. Finns den funktionen. Och om den finns,  att nya avsnitt läggs till längst ner i Min lista.

Det jag är ute efter är ett enda flöde där nya avsnitt läggs till automatiskt. Det vore också önskvärt att kunna välja, per podd, om respektive nytt avsnitt skall läggas längst ner eller högst upp i flödet.

Titta gärna på hur Pocket Casts har löst det. Det är onödigt att uppfinna hjulet igen, de har redan gjort den perfekta appen för poddar : )

Johan

Kommentarer

  • Tack för tipset!

    För att prioritera det rätt gentemot andra förbättringsförslag behöver vi förstå vilka behöv förslaget löser. Min lista har idag dubbla funktioner:
    • "Bokmärkssamling" för avsnitt som du är intresserad av trots att du kanske inte är så intresserad av allt från programmet i fråga. Om man, som du här, vill nå alla avsnitt av ett visst program är det bättre att följa programserien som sådan (hjärtmarkera den).
    • En spelkö där du lägger de avsnitt du vill lyssna på framöver och har möjlighet att ändra ordningen
    Ditt behov är alltså att lyssna på alla program du är intresserad av i rätt ordning. Nya avsnitt, som spelas med senaste avsnittet först, är direkt olämplig för många program och att lägga över dessa avsnitt i den sorteringsbara Min lista, där det senast tillagda avsnittet spelas upp sist, är ett sätt för att lösa detta.

    I den tråd du först skrev i, Sortera 'Min lista', tipsade jag om att i stället lyssna i programmets arkiv. Gå dit via länken Mer från [programnamn] som du hittar både på avsnittets sida och under trepunktsmenyn för ett avsnitt. Om du lyssnar från programmets arkiv kan du höra avsnitten i kronologisk ordning, med det äldsta först:
    Spela alla delar i en serie automatiskt

    Löser detta ditt behov? Om inte, berätta mer om varför det vore bra att kunna lägga alla avsnitt av vissa program till Min lista automatiskt. Skulle möjligheten att ha omvänd spelordning eller fri sortering direkt i Nya avsnitt i så fall lösa samma behov?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!  Och tack för snabbt svar (jag vet inte om jag någonsin fått så snabba svar  😀

    Jag har naturligtvis flera behov men det allra största behovet är det av en enda lista, eller ett enda flöde som jag brukar tänka på det, av avsnitt från olika poddar. Just för att slippa, som det är nu, att hoppa mellan Nya avsnitt, Min lista, Nedladdat.

    Men för att man ska kunna ha en enda lista som fylls på automatiskt krävs som sagt att man kan skräddarsy hur varje enskild podd ska lägga till avsnitten till den här enda listan. Och då framförallt om respektive avsnitt ska läggas först eller sist, om det ska laddas ner eller inte, och om det överhuvudtaget ska läggas till listan.

    Tack för tipsen, de underlättar, så länge  😀
    Johan
  • Tack, att ha ett samlat flöde för all lyssning och kunna styra mer i detalj vilka avsnitt som skall lägga sig i detta och i så fall hur, vore förstås bra. Jag har inga problem att förstå det behovet och tar det vidare till mina kolleger i våra framtida diskussioner kring hur appen bör utvecklas.

    PocketCasts är en app som erbjuder rätt avancerade inställningsmöjligheter, utan att appen blir rörig för dem som snabbt och enkelt vill komma igång med poddlyssning och inte är speciellt intresserade av att finjustera sina alternativ. Vi har mycket att vinna på att inspireras av den appen.
    Annika Webbmaster
  • Tack för att du tar det med dig,  det låter jättebra.

    Jag kan bara lägga till en sak: Du har rätt i att Pocket Casts är lätt att använda även när man börjar med den, och det tror jag är mycket för att den har bara ett enda flöde där alla avsnitt läggs upp. För nybörjaren är det sedan också möjligt att redigera det enda flödet genom att långpressa på ett avsnitt och sedan dra till vilken position man vill ha det. Det gör det hela användarvänligt, och snabbt.

    Tack för snabba alla snabba svar 😀
    Johan

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.