Återuppta program efter paus + möjlighet att spola i program

Jag lyssnar gärna på radioföljetongen. Nuförtiden bundlar man ihop flera avsnitt till en lång fil. Om jag lyssnat på ett avsnitt och därefter pausat, finns det något kommando när jag dagen efter vill återuppta? Alternativt kan jag starta om programmet och be den att spola fram ett avsnitt, eller 25 minuter?

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Det finns lite olika sätt att göra detta på. Om du inte har spelat något annat i appen sedan du pauserade, så ligger det avsnittet inläst i spelaren i appens nederkant. Då kan du återuppta lyssningen på rätt ställe genom att helt enkelt trycka på play-knappen i spelaren!

    Den metoden fungerar däremot inte om du har lyssnat på andra program, nyheter eller en kanal emellan, eftersom det då är det innehållet som ligger inläst i spelaren. Då får du istället gå in under Min sida i appens nederkant och leta upp avsnittet under Fortsätt lyssna högt uppe i den vyn. Där hittar du de senaste avsnitten direkt på skärmen och kan svepa åt sidan för att bläddra fram fler avsnitt.

    På Iphone fungerar det lite annorlunda. Där saknas "fortsätt lyssna", men det går att nå avsnitten via lyssningshistoriken:
    SR Play Iphone: Finns funktionen ”fortsätt lyssna”?

    Hör av dig om du vill ha en tydligare beskrivning!

    Annika Webbmaster
  • Jag passar på att berätta hur du gör för att spola, även om det tyvärr är svårare att spola till exakt rätt ställe i en över fyra timmar lång ljudfil som Radioföljetongen, än vad det är att göra i kortare avsnitt.

    Om du trycker på den lilla spelaren i nederkanten, så fälls en större spelare upp, och iden finns det då ser du dels knappar som gör att du kan ta dig till början eller slutet av avsnittet, eller backa/hoppa framåt i 15 sekunder. (På min bild är ljudet framspelat till slutet, och därför syns inte knappen som leder dit.)

    Det finns även en tidslinje (mätare eller "förloppsindikator") med en "boll" som visar hur långt in i programmet du har kommit. Den bollen kan du dra till rätt position (eller dra till en placering nära rätt position, och sen kan använda 15 sekunders-knapparna för att hamna mer exakt rätt).

    Fråga på om du vill ha en tydligare beskrivning av detta eller om du kommer på något annat du undrar över!

    Annika Webbmaster