Finns funktionen ”fortsätt lyssna”? (Iphone-appen)

Hej. Finns det en lista för ”fortsätt lyssna” i appen med alla pågående program där jag inte lyssnat klart. Eller planerar ni införa det?

Kommentarer

  • Hej Tobias!

    Om du går in på Min sida i appen och sedan trycker på kugghjulet uppe till höger, så når du appens inställningar.

    Där finns Lyssningshistoriken där du finner de avsnitt du har lyssnat på. Där finns både de avsnitt du inte har lyssnat klart på och de avsnitt du har lyssnat igenom. En "mätare" under avsnitten visar hur långt du har lyssnat.

    Löser det ditt behov?
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack. Det visste jag inte innan. Bra tips. Fortsätt titta/lyssna är annars en feature som finns på många streamingtjänster. Rätt bra tycker jag. Tack för fin service/tjänst och fortsätt utveckla lyssnarupplevelsen. Tack//Tobias
  • Jag har ett tips till:
    Det du senast lyssnade på finns kvar i spelaren, pauserat på rätt ställe, när du öppnar appen. Ofta är det ju samma avsnitt som man vill fortsätta att lyssna på, så den metoden är bra att känna till! (Det fungerar förstås inte om du däremellan har lyssnat direkt på en kanal, för då är det ju den kanalen som finns i spelaren.)
    Fortsätt titta/lyssna är annars en feature som finns på många streamingtjänster. Rätt bra tycker jag.
    I Sveriges Radio Play för Android ligger Fortsätt lyssna högt uppe på Min sida. Fram till för cirka ett år sedan hade vi den även i Sveriges Radio Play för Ios, men den användes väldigt lite, och bidrog till att lyssnare hade svårt att hitta andra viktiga funktioner (som Min lista och Nedladdat) som då hamnade "nedanför den synliga skärmen".

    Vi byggde om hela Min sida så att de mest använda funktionerna syntes bättre, och tog bort Fortsätt lyssna och hänvisar istället till lyssningshistoriken. (Jag tror att vi ska göra på samma vis med Android-appen, men bara inte har hunnit med,)
    Det visste jag inte innan. Bra tips.
    Det är ett problem att vi tog bort en funktion som var bra (men få använde) och istället hänvisar till en liknande funktion som fungerar, men är svår att hitta på egen hand. Om lyssningshistoriken vore enklare att hitta till, så är det ju ett smidigt sätt att återuppta lyssningen, så vi har lite att jobba på här!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Funktionen Fortsätt lyssna kommer tillbaka på appens startsida!

    Vi lanserar funktionen lite successivt så att vi snabbt ska kunna fånga upp eventuella problem. Om du inte hittar den i din app ännu, så kommer den inom kort!

    Tack för att du hjälper oss att göra en bättre app!

    Annika Webbmaster