Svårt att hitta rätt del i dokumentär

Hej!
Tack för en bra app! Med tanke på den bra kvaliteten på resten av appen blev jag förvånad över hur knepigt det var att lyssna igenom P1 Dokumentärer som består av flera delar - så jag ville erbjuda lite återkoppling från ett användarperspektiv:

När jag börjar lyssna på en del (av 5 i det här fallet) så förväntar jag mig att nästa -och föregående del- skall dyka upp någonstans i avsnittets användargränssnitt.
Inte att jag som användare skall behöva gå och leta i appen för att försöka hitta nästa eller tidigare avsnitt(?)
Speciellt när sökfunktionen (när jag sökte på Löparkriget) ger mig avsnitt 3/5 som top result då jag söker på dokumentären första gången. Så nu går jag in och lägger in alla avsnitt på Min Lista för att försöka hitta dem snabbare - vilket inte heller är särskilt smidigt tyvärr.

Så summa summarum skulle jag uppskatta en föregående-/nästa avsnitt-funktion (där det är relevant, som P1 Dokumentär) i appen.

Tack på förhand,

Kommentarer

  • Tack för väl formulerad och berättigad kritik. Det är idag otydligt hur du enklast spelar upp avsnitt i en lista i rätt ordning, och vi arbetar för att förenkla och förtydliga detta.

    Jag har svarat på liknande frågor rätt nyligen fast för Iphone-appen. Istället för att jag kopiera in delar av det svaret, så hoppas jag att det är okej att länka dit. Frånsett några små detaljer som främst gäller gränssnittet på Min sida, funkar det på samma sätt i Android:
    Spela alla delar i en serie automatiskt

    En anledning till att det blev onödigt krångligt för dig nu, är att appen idag ger möjlighet att spela upp ett avsnitt direkt i listan med sökträffar. Där får vi rätt ljud, men i fel "kontext", eftersom sökträffar inte är en önskad spelordning. För att en "nästa avsnitt-logik" ska fungera, behöver du antingen lyssna från avsnittets egen sida eller från programmets sida, alltså sidan med alla avsnitt från P1 Dokumentär. (Ett alternativ är förstås att lägga avsnitten på Min sida, där det finns en tydlig logik för i vilken ordning ljuden skall spelas upp, så du hittade en fungerande lösning på problemet!)

    Som lyssnare ska du förstås inte behöva tänka på att logiken sätts ur spel om du startar avsnittet här eller där. Det är det vi som behöver reglera, och vi kommer troligen att göra om listan med sökträffar så att det inte längre går att starta ljudet i den vyn. Om detta inte hade gått att göra, så hade du troligen gått in på det enskilda avsnittets sida (Löparkriget – Människohandel och medaljer | del 3/5 - länken öppnas i appen om du är på mobilen), där du når övriga delar.

    Läs som sagt gärna det jag tidigare svarade och återkom ifall du har funderingar kring detta!

    Trevlig helg och tack igen för en tydlig beskrivning av detta förbättringsområde!
    Annika Webbmaster