Appen kraschar ALLTID efter ca 2-3 min

Detta ovsett mobildata eller wifi.
Endast sr:s app.

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Vad har du för telefon?
    Annika Webbmaster
  • Samsung S20 +5G
  • Tack!

    Se om detta hjälper:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Hör av dig om detta inte gick att följa, eller om felet inte försvinner. Berätta i så fall även vad det är för version av Android du har, så ser jag över om det finns någon specifik inställning att ta hänsyn till i den versionen.
    Annika Webbmaster
  • ALLA andra streamingtjänster funkar felfritt såsom: Netflix, SVT, Bookbeat, Bandit, Rockklassiker osv...
    Det spelar ingen roll om jag kör via wifi (100/10) eller över nätet. Samma sak händer ändå.
    Ska dock försöka det du föreslog.
  • JAG HAR INTE DE INSTÄLLNINGAR SOM DU HÄNVISAR TILL
  • Anroidversion 11
  • Se om du hittar inställningen så här istället:

    1. Gå in under Inställningar och välj Appar > Sveriges Radio Play
    2. Tryck på Batteri > Optimera batterianvändning
    3. Scrolla ner till Sveriges Radio Play och stäng av optimeringen
    Den inställningen har hjälpt exempelvis Björn och Lisbeth här:
    Fungerar ej efter uppdatering till Android 11
    ALLA andra streamingtjänster funkar felfritt såsom: Netflix, SVT, Bookbeat, Bandit, Rockklassiker osv...
    Tack för tipset! Jag ber app-utvecklarna kika på hur Bookbeat, Bandit och Rockklassiker löst detta och se om det finns något vi kan lära oss.

    Netflix och SVT använder vi inte med skärmen släckt, så de hamnar inte i bakgrunden på samma vis.
    Annika Webbmaster
  • Hurru!
    Det verkar som den ändringen funkar.
    Det har gått mer än 10 min och den funkar fortfarande...
  • Äntligen!

    Om det är något i beskrivningen som går att beskriva enklare och tydligare, så hjälp mig gärna, så att nästa Samsung-användare får så bra hjälp som möjligt!
    Annika Webbmaster
  • Det blr jättebra med den instruktionen du skrev sist.
    Dock borde ni informera automatiskt i samband med installation av appen...
  • Det får vi inte. Det finns en kodsnutt som går att lägga in (android.permission.REQUEST_IGNORE_BATTERY_OPTIMIZATIONS) så att appen ber användaren att göra ett undantag från batteri-optimering, men den får endast användas av chat-appar och liknande.

    Appar som har använt den koden utan att uppfylla vissa kriterier (som en ljudapp inte uppfyller) har tidigare blivit utslängda från Google Play:
    Google Removes Another App From The Play Store For Dodgy Reasons, This Time It's Tasker

    Om det är den funktionen Bookbeat, Bandit och Rockklassiker använder, är det ett farligt spel från deras sida, eftersom det är förödande för deras lyssnare om de blir avstängda av Google. Men de kanske har hittat något annat som är tillåtet. Som sagt ber jag Android-experterna att kika på vad de andra gör som fungerar bättre, och håller tummarna för att det är något vi kan ta efter!
    Annika Webbmaster
  • Ok
    Tack iaf, det verkar som det funkar nu!

    H/Peter K