Appen kraschar när jag laddar ned avsnitt

Har hittat en sak till i 23.2.3 och det är problem när man laddar ned program.
Oftast fungerar det men ibland hamnar nedladdningen som "väntar" eller så crashar appen och man får starta om den. Om man hamnar i läge "väntar" så kan man försöka ladda ned igen, men det kan vara bökigt att komma igång med nedladdningen och antingen kommer den ned eller så crashar appen efter en stund. Hamnade också i ett läge där det såg ut som om jag hade två nedladdningar på samma gång och indikeringen hoppade mellan dessa.

Ha en fortsatt trevlig helg!
//Jonas

Kommentarer

  • Oj!
    Tack för att du rapporterar in även detta! Jag hör med utvecklarna om det är relaterat till de andra problemen, eller om det är ytterligare ett fel.

    Det, i mitt tycke, allvarligaste av de problem du har rapporterat in den senaste tiden var att appen blev seg och hängde sig. Är det helt löst i version 23.2.3, eller dras du med detta parallellt med de nya felen?

    (Jag har fortsatt att rekommendera lyssnare med seg app att uppdatera manuellt, men då berättat om de nya fel som kan uppstå istället ...)
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Har faktiskt råkat ut för segheten igen, men denna gången med nedladdade program fast med dålig internetkoppling. Tror att det blir bättre om man stänger av internetkopplingen men har inte kunnat verifiera det.
    En tanke är att man laddar ned bilder mm om telefonen har internetkoppling och gör detta först innan man startar det sparade ljudet.
    Kanske vore en bra idé att först starta det nedladdade ljudet och sedan ladda ned bilder mm eftersom det kommer att störa användarna mindre.

    Ha det gott!
    //Jonas
  • Tack.
    Problem i samband med nedladdningen har endast du rapporterat in till forumet, men fler lyssnare har rapporterat in problem vid uppspelningen av nedladdat innehåll.

    Jag tror att problem med nedladdning + uppspelning av nedladdade avsnitt (som verkar vara ytterligare ett fel, utan direkt relation till de andra felen!) felsöks bäst när de övriga felen inte grumlar till bilden. Segheten vid exempelvis Min lista bör alltså vara löst i 23.2.3, och den saknade "karusellen" för favoritprogram och den försvinnande minispelaren är åtgärdade i 23.2.4, som utvecklarna har laddat upp till Apple i morse och jag uppdaterar till nu!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Har du stött på detta, med avsnitts-dubbletter och krascher, igen?

    Du är ensam om att ha rapporterat in en krasch vid denna vy, men Jim fick krascher vid min sida som troligen har liknande orsak:
    ”Min sida” får appen att stängas

    En av våra mest erfarna Ios-utvecklare kallar detta för "en riktig klassiker-miss" från hans egen sida. Problemet berodde, med 99% säkerhet, på att det råkat bli en dubblett i en lista, vilket gör att vyn kraschar.
    Det ska den ju såklart inte göra om utvecklaren kommer ihåg att lägga in skydd mot det.
    Det kommer att vara åtgärdat i nästa version, när det även kommer en fix som vi hoppas åtgärdar segheten.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Har laddat ned den senaste appen och har inte fått detta sedan dess.

    Stort tack!
    //Jonas
  • Skönt!
    Annika Webbmaster