Kan inte öppna appen ("ingen internetanslutning")
Klickar på appen (som fungerat problemfritt tidigare) och det enda som händer är att det står "ingen internetanslutning". Detta har pågått hela april. Idag tog jag bort appen och laddade ner den på nytt, men det gjorde ingen skillnad.
Följ inlägget
1
följare
Medan vi felsöker vill jag tipsa om att du kan hitta alla våra program och kanaler på vår hemsida, sverigesradio.se, som fungerar i mobilen!
Har du möjlighet att testa om det är någon skillnad mellan att försöka öppna appen om du använder mobilnätet jämfört med om du är på ett wifi? Ifall det är skillnad så har du ringat in felet på ett viktigt vis!
Problemet kan absolut bero på att appen inte har rätt att använda mobildata, vilket du i så fall kan lösa så här, hoppas jag:
- Gå till mobilens Inställningar och välj Appar
- Leta upp Sveriges Radio Play och tryck på den
- Tryck sedan på Dataanvändning.
- Här finns ett alternativ som kallas Begränsa appens bakgrundsdata eller liknande. Om det alternativet är valt får appen inte använda mobildata, så se till att vår app inte har någon sådan begränsning!
Om detta inte går att följa, eller inte hjälper, så återkom.Lycka till!
På äldre mobiler finns det ett känt problem med vår app. Bakom kulisserna ser det ut som om du skrev hit med en mobil av modellen "Samsung Galaxy Note 10 Lite", som är för ny för det felet, så jag har utgått från att det inte är samma fel hos dig.
Men nu när du skrev att du har använt appen i många år kom jag på att du kanske har fler mobiler och att felet i så fall kan gälla en annan enhet än den du använde när du skrev hit. Om det är så, kan du kanske ha drabbats av samma fel som exempelvis Mats-Olov här>:
Fungerar inte SR Play på äldre Samsung med Android 4.1.2?
Nej, inte flera enheter, endast en mobil. Och jag har inte börjat använda nån vpn-tjänst.
Kan förklaringen vara att jag godkände nya juridiska regler, som jag fick avisering om..?
Tack för snabba svar hela vägen!
Mvh Gunilla