Allt ljud i appen dör när skärmen släcks

Allt ljud i appen dör när skärmen släcks alt. stängs av, efter dagens uppdatering av iphone 11 till 16.4.1.
Vad göra? Jag har INTE strömsparläge.

Kommentarer

  • Hej Åsa!

    Det var inte bra och jag hoppas att vi snabbt lyckas lösa detta!
    1.  Lyssnar du med telefonens inbyggda högtalare, eller med någon form av tillbehör (som hörlurar, hörapparat eller externa högtalare)?
    2. Gäller felet specifikt vår app, eller blir det samma fel med andra ljudappar?
    Om det bara gäller Sveriges Radio Play, så kan du kanske lyssna från vår hemsida sverigesradio.se i Safari tills vi har förstått vad felet beror på. Där finner du alla våra kanaler och program.
    Annika Webbmaster
  • Tack, nu funkar det 😀
  • Gjorde du någon manöver som fick det att fungera, eller släppte felet utan att du gjorde något speciellt?
    Annika Webbmaster
  • Hej och nej, jag gjorde inget, det bara funkade 😀
    åsa
  • Hej! Jag har samma problem. Uppspelningen från SR Play appen stängs av när skärmen släcks eller om jag går till en annan app. Om jag går tillbaka till appen eller låser upp skärmen startar uppspelningen igen av sig själv. Jag lyssnar med Airpods, iPhone 13, iOS 16.4.1, appversion 23.4.4, ej strömsparläge. Problemet är intermittent och jag har bara upplevt det på eftermiddagen/kvällen när batteriet är mindre laddat.
    Erik Carlberg
  • Andra appar, tex Spotify funkar bra.
    Erik Carlberg
  • Hej Erik!

    Ia, som har haft samma problem, har hittat ett sätt att komma ur det som jag hoppas hjälper även dig:
    Det enda jag gjorde var att flytta reglaget till Strömsparläge och sen tillbaka igen samt startade om min iPhone.
    Återkom om det inte hjälpte dig!
    Annika Webbmaster