Sonos och SR
Ljudet försvinner på SR Direkt. Både P1 och P2.
Går någon minut, försvinner sen - tillbaka igen.
Tunein - No problem.
Allt annat fungerar på Sonos. Både radio och musik.
SR Direkt. Bor i Landskrona.
Måste vara utsändningsproblem.
Går någon minut, försvinner sen - tillbaka igen.
Tunein - No problem.
Allt annat fungerar på Sonos. Både radio och musik.
SR Direkt. Bor i Landskrona.
Måste vara utsändningsproblem.
Följ inlägget
0
följare
Kan du alltså lyssna på både P1 och P2 direkt utan problem ifall du lyssnar med Tunein-appen, men inte när du använder den app vi skriver om här?
Sveriges Radio i Sonos
När började problemet?
Idag har vi kört på MyTuner Radio P! = kanonbra. Inga som helst tapp.
Detta började ca en vecka sen. Har fungerat utmärk i flera år.
Har startat om alla högtalare (4) samt router.
Sonos genomgående.
Att starta om högtalare och router är precis det jag själv hade testat som första åtgärd.
Jag hör med de kolleger som kodat Sonos-tjänsten om de har något tips.
Vad har du för router? Jag kan försöka hjälpa dig att se om denna inställning finns hos dig och hur du i så fall inaktiverar den.
Se här:
Sonos Community: Airtime Fairness On or Off
Detta började för ca en vecka sedan.
Här kan vi se bilder på olika router-modeller som ComHem har (och har haft). Finns din router med där?
Routrar/modem hos ComHem
Har något annat i nätverket eller hemmiljön förändrats, som att du har en ny dator ansluten, har möblerat om eller så?
Jag hoppas att det fortsätter att fungera bra med MyTuner Radio, men tycker att du kanske ändå ska kontakta Sonos kundtjänst och höra om de har några råd!
Trevlig helg!
Ska göra om allt i helgen och försöka en gång till.
MEN - detta hände efter den uppdatering som
Sonos gjorde för en dryg vecka sen.
Så jag har mina aningar.
Sonos vill första kolla med alla andra utom Sonos!!!
Hur har det gått för dig? Kvarstår problemen i både vår app och Tunein?
Andra lyssnare har rapporterat in liknande problem här, men ingen av dem har haft problem i Tunein:
SR-appen i Sonos fungerar inte
Detta svar fick jag av Sonos :
Hej Kenneth,
Tack för att du kontaktade Sonos Support.
Ville bara informera er om att det är fel på vissa streaming tjänster just nu och vi jobbar för fullt med att korrigera detta. När detta blir korrigerad vet vi dock inte just nu men vi hoppas på att det ska bli ordnat så snabbt som möjligt.
Erat ärendenummer : 01216228
Med vänlig hälsning,
Ion.R
Sonos Support
Ta bort kontot för en musiktjänst från Sonos
Hur man lägger till musiktjänster till Sonos
Jag har 4 högtalare och det är bara på 1 som SR P1
inte fungerar ok. Detta vet Sonos.
Vad är det för modell på den enhet som har fått problem? Den kan vara den gemensamma nämnaren för er som rapporterat in detta fel.
I ditt första inlägg skrev du att även P2 hade problem. Är de problemen över, eller är det oklart för att det är P1 som du lyssnar på normalt? (Mitt intryck är att det är just P1 som är drabbat, men jag kan ha fel.)
1orna (2) och Beam fungerar.
2 försvann när jag startade om allt.
Högtalarna och router samt SR-appen.
Så ALLT fungera utom 5:an med SR P1 på appen.
Play:5 generation 1 tycks vara den gemensamma nämnaren. Jag delar din tro att felet uppstod i samband med uppdateringen hos Sonos, men det kan ändå bero på att något hos oss inte följer standarden, någon just denna version är extra känslig för.
Oavsett var felet ligger, så ligger det i Sonos och vårt gemensamma intresse att lösa det, och om jag hoppas att vi kan hitta ett sätt att samarbeta om detta. (Jag har god erfarenhet av att felsöka ihop med dem!)
Igår fick jag svar från Sonos:
I och med att de själva tror att det inte är så mycket vi på Sveriges Radio kan göra åt problemet, så överlämnar jag med stort förtroende felsökningen åt dem.
Trevlig helg!
Jag stänger denna tråd, och hänvisar (som du redan sett på annat håll) till en annan om samma problem (där jag just tipsat om beta-delen i appen).:
Sonos: SR-appen hackar vid direktlyssning (Play 5: gen 1)