Lagra filer på SD-kort + önskemål om rätt filändelse

Hej,
Först vill jag säga tack för att man gratis kan höra på faktaprogram. För min del har jag lärt mig mycket om historia och teknik, istället för att ligga sömnlös på nätterna.

1 Jag börja med att lyssna på programen, sen märkte jag att intern minnet nästan var slut. Då köpte jag ett SD kort. Då ställde jag mig frågan var finns filerna.? Då sökte jag med min filhanterare (Total Commander).
Jag sökte efter *.mp3 och såg alla dessa hundratals filer 250*20 MBYTE = 5 GBYTE
Dvs en tredjedel av internminne använt. Då kopierade jag över dessa filer till SD kortet.
Efter detta har jag bytt telefon och flyttat över SD kortet. Jag har aldrig tagit bort ljudfiler i appen.
2 Jag har märkt att ni har bytt namn på filerna flera ggr. Jag förstår inte varför, om det nu inte är så att ni vill hålla dem hemliga. Att ni tar bort extension (.mp3) tyder på det. Dessutom har jag samma problem, som felraportören. Dvs jag kan inte se filerna troligtvis på grund av att min telefon inte har root behörighet.
3 Förslag:
3.1 Tillåt lagring av prat filerna på SD kort.
3.2 Se till att extension mp3 kommer tillbaks så att man kan spela på valfri media spelare.

Slutsumma är att jag har samma fel och samma revlägen. Sony experia z5.
mvh/Kjell-Åke

Kommentarer

  • Ursäkta mig, jag testade igen och nu finns filerna på internminnet.

    Men igen.

    3 Förslag:
    3.1 Tillåt lagring av prat filerna på SD kort.
    3.2 Se till att extension mp3 kommer tillbaks så att man kan spela på valfri media spelare.

  • Tack, det är sant.

    mvh Kjell-Åke

  • Hej!

    Bra att du hittade hit, trots att jag flyttade dessa inlägg från en annan tråd.

    Önskemålet om SD-kort är det många som delar. Här har vi en (lååååång) tråd om det ämnet:
    Lagra program på micro-sd kort i androidtelefon?

    Inte tänkt för nedladdning
    Vi har aldrig utvecklat en bra app för nedladdning. Sveriges Radio Play är skapad för att lyssna på ett enkelt vis. Sedan finns nedladdning som en service för att kunna lyssna även om man inte vill eller kan koppla upp sig (t ex för att spara mobildata), men det är inte en funktion som vi har tänkt att besökare ska använda för att ladda hem filer för andra syften än att lyssna i appen, utan syftet är mer "ladda ned hemma över wifi, lyssna på tåget eller när jag är på landet utan att behöva förbruka hela surfpotten".

    Lyssnare är kreativa
    Men, självfallet är världen aldrig som man tänkt sig. En funktion som vi utvecklat för ett syfte, kan våra kreativa lyssnare förstås använda för att fylla andra behov! Ni är därför rätt många som använder appen för att ladda hem filer och spara / flytta dessa på ett sätt som appen egentligen aldrig har haft ett bra stöd för.

    Att filerna får konstiga filnamn är inte ett problem om du lyssnar i appen (vilket är vårt syfte med appen), utan först när du använder appen för att ladda hem filer och lyssna på med andra spelare ... Och det är det klart att du kan göra så, men där finns det andra programvaror som är långt bättre än vår app (inklusive att ladda hem via webbläsaren i Android på http://sverigesradio.se/).

    Här finns tips på sådana appar:
    The Verge: The best podcast app for Android

    MP3-ändelsen?
    Filändelsen ändrades i samband med att vi byggde om nedladdningsmodulen i appen. Du kan manuellt skriva in den själva (eller till och med testa att öppna med VLC eller liknande spelare utan att lägga dit .mp3), men det är en enormt krånglig väg. Du som vill ladda hem många poddar och ha en bra flexibilitet, borde skaffa en app som är byggd för det.

    Trevligt att du har så många program du gillar, och att vi gör dina nätter bättre, och hoppas att du förstår hur vi resonerar kring appen!

    Annika Webbmaster