Kampen om jorden, del 2

Hej,

Kampen om jorden, del 2: Programmet är avhugget i början och i slutet, kan ni lägga upp ett komplett avsnitt?

Lyssna här:
https://sverigesradio.se/avsnitt/1390334

Tack på förhand, och tack för allt bra på SR! 😀

Mvh
Mårten Berglund

Kommentarer

  • Hej!

    Nu är det rätt klippt. Om det fortfarande blir fel hos dig, så hör av dig, så att vi kan lösa det.
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Hörs det verkligen rätt hos dig? Det är fortfarande avhugget i början och slutet. Jag testade även att lyssna på det i en annan enhet där jag inte lyssnat på programmet innan, för att kunna utesluta att det hade något att göra med att det låg kvar i cachen, men samma där. Testade genom webbläsaren Safari på en Iphone, alltså inte i SR Play-appen. Testade i appen nu också förresten, samma sak där. Sen tidigare har jag lyssnat genom Firefox och Internet Explorer på min Dell.

    /Mårten

    P.s. Jag försökte söka efter detta inlägg här på forumet, men kunde inte hitta det, gick bara att hitta genom att logga in i min mejl och klicka på länken i mejlet. Borde inte denna konversation synas för andra också, fler kan ju ha samma problem?
  • Hej igen!

    Du har rätt. Jag ser nu att vi har två olika versioner av programmet ute, en 24 minuter och 29 sekunder lång som spelats in automatiskt från tablån, med den plötsliga början och det tvära slut du beskriver, och en korrekt som är 24 minuter och 58 sekunder lång.

    Den där automatiskt inspelade filen ska inte ens finnas där för denna programserie, så jag raderar den. (Den skulle snart ha raderats automatiskt ändå, den har spelats in i stil med de musikprogram vi har med endast 30 dagars-rättigheter.)

    Här kan du nu lyssna på hela programmet:
    Kampen om jorden 2: Landet mot staden

    Vi minskar ofta synligheten i forumet på frågor som rör specifika avsnitt, i synnerhet för problem som inte är aktuella längre. Här trodde jag (felaktigt) att det problem som fanns när du skrev till oss hade åtgärdats av redaktionen.

    Tack för att du återkom!
    Annika Webbmaster
  • Kanon, verkar som att avssnittet är med i sin helhet nu!

    Lite synd kan jag tycka att inte alla frågor syns i forumet, om någon annan skrivit och haft problem med samma program, så hade jag sluppit felanmäla också. Blir det så många fler inlägg om ni visar allt? Förutom spam o.d. förstås som ni väl modererar bort.

    När vi ändå är inne på den här programserien Kampen om jorden. Hade svårt att hitta den i appen. Visade sig att den låg inte under sitt eget namn på bokstaven K i listan bland P1-program, utan under P1 Specialprogram. Detta är lite inkonsekvent, eftersom programserien som gick på samma tid tidigare, Prylarnas pris, går att hitta under sitt eget namn, alltså under Prylarnas pris. Kan ni göra så att Kampen om jorden också syns på samma sätt?

    Tack igen och beundransvärt med er support och tålamod med oss lyssnare! 😀

    /Mårten

  • Blir det så många fler inlägg om ni visar allt?
    Ja, och du är inte intresserad av att se alla gamla frågor, eller ens nya ... 13 115 inlägg är arkiverade och 501 ligger öppna. Kanske hundra är raderade (svårt att säga, men i den storleksordningen). Nästan alla dessa är spam.

    Här har jag sållat ut lite av det som är arkiverat från för ett år sedan. På pratbubblan ser du hur mycket aktivitet som varit i dessa trådar, och de allra flesta visar "1", vilket innebär att en lyssnare har ställt en fråga och fått ett svar från oss, utan följdfrågor eller någon dialog. Alla utom Nätverksproblem(?) i melodikryssappen är mellan mig och en och samma lyssnare, även om jag kan tänka mig att både frågan om P4 Plus och den om Lantzkampen var öppna ett tag (om vi inte hade andra trådar om samma ämnen):

    Tråden om Melodikryss-appens nätverksproblem var öppen tills någon vecka efter att buggen var löst, och var förhoppningsvis till stor nytta för fler än de som skrev (vilket jag inte har tid att kolla upp i statistiken, men om vi ser att väldigt många läser en tråd och betydligt färre skriver i den, så är det ett tecken på att det tydligt framgår vad som är fel, vad vi gör för att lösa det och (om vi vet) hur lyssnare kan göra i avvaktan på en lösning.

    Vi webbmastrar ser alla felanmälningar, och om någon annan hade rapporterat in samma fel, så hade vi förhoppningsvis förstått problemet snabbare - och berättat det för dig. Undantagsvis kan det dock hända att vi missar dubbletter om min kollega svarar på den ena och jag på den andra utan att vi ser att det är samma fråga, i synnerhet om någon frågat samma sak som du, men under en rubrik i stil med "fel på program".

    Otydliga rubriker gör det nämligen svårt för andra lyssnare att bedöma om en fråga är relevant eller inte, så jag skriver om rubriken på kanske 75 procent av de ärenden vi låter vara synliga i forumet. Syftet med att låta in tråd vara synlig är att vi tror att den är relevant för andra lyssnare. Den här tråden hade exempelvis först rubriken Datakapacitet, men eftersom frågan är relevant för många, har jag ändrat den till Hur många MB blir det om man lyssnar i en timme?

    Det är också viktigt för att styra upp så att inte olika problem samlas i en och samma tråd, eftersom det blir helt ogörligt både för lyssnare och oss. Om ett fel rapporteras in med en i sig korrekt rubrik "ljudet avbryts ofta", brukar vi lägga till om det rör direktlyssning, listor med ljudklipp, poddar eller något annat och specificera det vi tror är relevant tekniskt, så att det till exempel kan stå Airplay, Firefox på Mac, Huawei eller vad vi nu misstänker är den gemensamma nämnaren för just det problemet.

    P1 Specialprogram brukar bli lösningen för väldigt korta serier, annars blir det en så ohanterlig flora av programnamn att det inte går att navigera. Hos mig får jag rätt sökträffar eftersom själva sökfunktionen går på avsnittets titel, men det stämmer förstås att det inte är en bra lösning när man söker i alfabetiska listor.
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Här finns en tråd om vad som visas i forumet:
    Vad avgör om ett inlägg visas i inläggslistan eller ej?

    Annika Webbmaster