Nätverksproblem(?) i melodikryssappen
Hej,
Melodikryssappen "kan inte spela upp ljudströmmen pga nätverksproblem" inte heller skicka in lösningen pga "ingen uppkoppling mot internet" fast att internet uppkopplingen fungerar utmärkt i övrigt. Jag har testat att starta om telefonen 2 ggr och även ominstallerat appen men utan resultat. Vad kan jag göra nu?
Tack på förhand / Emelie
Melodikryssappen "kan inte spela upp ljudströmmen pga nätverksproblem" inte heller skicka in lösningen pga "ingen uppkoppling mot internet" fast att internet uppkopplingen fungerar utmärkt i övrigt. Jag har testat att starta om telefonen 2 ggr och även ominstallerat appen men utan resultat. Vad kan jag göra nu?
Tack på förhand / Emelie
Följ inlägget
0
följare
Janne
Har ni möjlighet att testa över både mobilnät och över wifi?
Ytterligare en lyssnare, Roger som har en Samsung-platta, rapporterar in detta fel. Har även ni Samsung-enheter?
I veckan släppte vi en ny version av Melodikryss-appen för Android, 1.4.2. Troligen är det något i den som skapar problemet, så vi kommer att titta på detta!
Melodikrysset v. 45 - 2018
Den kryssplanen ska fungera bra även på Android-mobiler.
Janne
Emelie
Roger, jag förstår inte frågan. Var skulle denna någon befinna sig? Och varför skulle han eller hon ge sig på hur Melodikrysset fungerar på ett par Samsung-enheter?
Buggar uppstår av många skäl, men under mina 20 år som webbmaster har jag aldrig stött på buggar som sker för att någon ogillar en kanal ...
När du skrev hit igår gick det ju fortfarande att skicka in lösningen för helgens kryss, alltså det för vecka 45. Under natten har det sedan ändrats så att du nu ser det kommande krysset, vecka 46.
Det är alltså inte något fel i appen, utan just som det är tänkt att fungera! Visst ser du kryssplanen för vecka 46 (alltså det som vi sänder nu på lördag) idag?
Janne
Bakom kulisserna kan jag se vilken enhet ni använde när ni skrev hit (vilket för de flesta är samma som ni får felet på).
Jag sammanställer en lista över dessa för att utvecklaren som kikar på problemet ska kunna se. Ibland stämmer inte den information jag ser. Hjälp oss i så fall genom att berätta vilken enhet ni egentligen har!
Emelie:
Android 4.4.2
Janne:
Samsung Galaxy S4
Android 5.0.1
Roger:
Samsung (enligt annan tråd i detta forum)
Android 4.4.4
Harry:
Android 4.4.2
Av något skäl är det endast för Jannes Samsung Galaxy S4 jag kan se vilket fabrikat det är. För er andra står det endast "Android-enhet" utan att precisera.
Är det någon av er som INTE har Samsung?
Med risk för att bli tjatig:
Krysset på hemsidan fungerar fortfarande även på äldre Android-enheter
Jag hoppas att ni kan lösa den vägen!
Vi inser förstås att det är att skicka in som är det stora problemet, men Emelie skrev att det även blir ett annat fel:
Melodikryssappen "kan inte spela upp ljudströmmen pga nätverksproblem".
Blir det samma sak för er, Janne, Roger och Harry? Eller kan någon av er lyssna, men inte skicka in?
Janne
Jag har Samsung Galaxy Express 2
Den Android-utvecklare som arbetat med problemet har nu en lösning på gång, som vi planerar att släppa imorgon. Om ni därefter uppdaterar er Melodikryss-app, ska det alltså åter gå att skicka in lösningen den vägen!
Jag försöker ta reda på ifall den nya versionen även löser det problem som hittills endast Emelie och Harry har rapporterat in, där det inte går att spela upp snabbgenomgången. Om inte, så hoppas jag att ni kan lyssna via Play-appen eller hemsidan istället (där både snabbgenomgång och programmet i sin fulla längd finns).
Vi har sett att denna rättade version fungerar väl hos er med lite äldre Android-enheter, men vill inte släppa iväg en ny version förrän vi har testat att allt fungerar som det ska också på nyare plattor och mobiler. (Det borde inte vara något problem, de förändringar vi gör ska inte alls påverka nyare versioner - men vi vill ändå testa!)
När den nya versionen släpps i morgon, så ska ni alltså uppdatera appen! Jag håller tummarna för att ni alla hinner göra detta inför helgens kryss.
Tack !
Janne
Det verkar som om det fungerar igen för alla som har hunnit uppdatera appen.