Nätverksproblem(?) i melodikryssappen

Hej,
Melodikryssappen "kan inte spela upp ljudströmmen pga nätverksproblem" inte heller skicka in lösningen pga "ingen uppkoppling mot internet" fast att internet uppkopplingen fungerar utmärkt i övrigt. Jag har testat att starta om telefonen 2 ggr och även ominstallerat appen men utan resultat. Vad kan jag göra nu?
Tack på förhand / Emelie

Kommentarer

  • Har samma problem att skicka från mobilen (Android ) men från Ipad fungerar det. Mycket märkligt.
    Janne
  • Hej och tack för att ni rapporterade in felet!

    Har ni möjlighet att testa över både mobilnät och över wifi?

    Ytterligare en lyssnare, Roger som har en Samsung-platta, rapporterar in detta fel. Har även ni Samsung-enheter?

    I veckan släppte vi en ny version av Melodikryss-appen för Android, 1.4.2. Troligen är det något i den som skapar problemet, så vi kommer att titta på detta!
    Annika Webbmaster
  • Tills vi förstått vad felet beror på, undrar jag ifall ni kan lösa krysset via vår hemsida, eller om det blir felmeddelande även där?
    Melodikrysset v. 45 - 2018

    Den kryssplanen ska fungera bra även på Android-mobiler.

    Annika Webbmaster
  • Har Samsung mobil, det fungerar varken över mobilnätet eller wifi. Däremot gick det utmärkt med Ipad så det är väl troligt att det har med Android appen att göra.
    Janne
  • Instämmer med föregående talare. Även jag har en Samung mobil och varken mobilnät eller wifi fungerar. Det fungerar att skicka in krysset via hemsidan.
    Emelie
  • Är det någon som inte gillar P4 också, som ställer till det för er?
  • Tack, vi försöker lösa problemet, men tycker att det är skönt att veta att det tills vidare fortfarande fungerar att lyssna och skicka in lösningen på andra vägar!

    Roger, jag förstår inte frågan. Var skulle denna någon befinna sig? Och varför skulle han eller hon ge sig på hur Melodikrysset fungerar på ett par Samsung-enheter?

    Buggar uppstår av många skäl, men under mina 20 år som webbmaster har jag aldrig stött på buggar som sker för att någon ogillar en kanal ...
    Annika Webbmaster
  • Det var ett program en grannkanal som jag lyssnade på.🌞
  • Ok 😀
    Annika Webbmaster
  • Jag har en sony och har problem med att appen inte uppdaterar, ser bara kryss till och med V45. Har provat att avinstallera och installera igen och har provat både wifi och mobilt nätverk, är detta också en bugg i nya uppdateringen?
  • Hej!

    När du skrev hit igår gick det ju fortfarande att skicka in lösningen för helgens kryss, alltså det för vecka 45. Under natten har det sedan ändrats så att du nu ser det kommande krysset, vecka 46.

    Det är alltså inte något fel i appen, utan just som det är tänkt att fungera! Visst ser du kryssplanen för vecka 46 (alltså det som vi sänder nu på lördag) idag?
    Annika Webbmaster
  • Via hemsidan fungerar det som det ska. Inte via appen saknas kontakt till internetuppkopplingen. Har operativ Android 4.4.2
  • Jag har också Android version 4.4.2.
  • Jag har Android 5.0.1 och det fungerar fortfarande inte att skicka in med den heller.
    Janne
  • Tack, just vilka versioner av Android ni har är en viktig fråga, eftersom det tyvärr verkar som om det delvis är Android-versionen det hänger samman med.

    Bakom kulisserna kan jag se vilken enhet ni använde när ni skrev hit (vilket för de flesta är samma som ni får felet på).

    Jag sammanställer en lista över dessa för att utvecklaren som kikar på problemet ska kunna se. Ibland stämmer inte den information jag ser. Hjälp oss i så fall genom att berätta vilken enhet ni egentligen har!
    Annika Webbmaster
  • Bellas felanmälan räknar jag bort (det var ju ett annat problem), men för er andra ser det ut så här:

    Emelie:
    Android 4.4.2

    Janne:
    Samsung Galaxy S4
    Android 5.0.1

    Roger:
    Samsung (enligt annan tråd i detta forum)
    Android 4.4.4

    Harry:
    Android 4.4.2

    Av något skäl är det endast för Jannes Samsung Galaxy S4 jag kan se vilket fabrikat det är. För er andra står det endast "Android-enhet" utan att precisera.

    Är det någon av er som INTE har Samsung?
    Annika Webbmaster
  • en annan tråd ser jag att även äldre Asus och Huawei har samma fel.

    Med risk för att bli tjatig:
    Krysset på hemsidan fungerar fortfarande även på äldre Android-enheter

    Jag hoppas att ni kan lösa den vägen!
    Annika Webbmaster
  • Ytterligare en fråga ...

    Vi inser förstås att det är att skicka in som är det stora problemet, men Emelie skrev att det även blir ett annat fel:
    Melodikryssappen "kan inte spela upp ljudströmmen pga nätverksproblem".

    Blir det samma sak för er, Janne, Roger och Harry? Eller kan någon av er lyssna, men inte skicka in?
    Annika Webbmaster
  • Lyssna streamat fungerar för mig.
    Janne
  • Fungerar att lyssna
  • För mig går det inte att lyssna på snabbgenomgången i appen. Att streama programmet och andra program i SR-appen fungerar bra.

    Jag har Samsung Galaxy Express 2
  • Kompletterande info. Kan ej spela upp. Fabrikat Samsung.

  • Tack allesamman!

    Den Android-utvecklare som arbetat med problemet har nu en lösning på gång, som vi planerar att släppa imorgon. Om ni därefter uppdaterar er Melodikryss-app, ska det alltså åter gå att skicka in lösningen den vägen!

    Jag försöker ta reda på ifall den nya versionen även löser det problem som hittills endast Emelie och Harry har rapporterat in, där det inte går att spela upp snabbgenomgången. Om inte, så hoppas jag att ni kan lyssna via Play-appen eller hemsidan istället (där både snabbgenomgång och programmet i sin fulla längd finns).

    Vi har sett att denna rättade version fungerar väl hos er med lite äldre Android-enheter, men vill inte släppa iväg en ny version förrän vi har testat att allt fungerar som det ska också på nyare plattor och mobiler. (Det borde inte vara något problem, de förändringar vi gör ska inte alls påverka nyare versioner - men vi vill ändå testa!)

    När den nya versionen släpps i morgon, så ska ni alltså uppdatera appen! Jag håller tummarna för att ni alla hinner göra detta inför helgens kryss.
    Annika Webbmaster
  • Tusen tack 😊
  • Dessutom hälsar utvecklaren att ljudet ska fungera igen även hos Harry och dig med den nya versionen!
    Annika Webbmaster
  • Fungerar klockrent.
    Tack !
    Janne
  • Så bra!

    Det verkar som om det fungerar igen för alla som har hunnit uppdatera appen.
    Annika Webbmaster