En ny version av appen som är uppladdad till Google, men har fastnat i deras "review-process", så det är oklart när den kommer ut till er användare.
I den versionen har vi inte gjort något som direkt är tänkt att lösa denna BT på Huawei-bugg, men bland de förbättringar vi har gjort finns en som rör spellistor som möjligen ändå kan påverka detta fel (men jag hyser inte så stort hopp) och dels kommer det att bli enklare att urskilja de kvarvarande buggarna, om de inte "skyms av andra buggar".
Jag vet inte om PowerGenie har med saken att göra, men i och med att jag endast har sett felet på tre nya Huawei-enheter, känns det som om det krävs en kombination av vår senaste version av appen och någon funktion i Huawei för att det ska uppstå. PowerGenie väcker mina misstankar. (Naturligtvis behöver vi själva i så fall förstå varför PowerGenie inte lämnar vår app i fred - och försöka åtgärda det!)
På en några telefoner (minns inte om det gäller Huawei) har sajten jag länkar till ovan varit överdrivet pessimistisk och sagt att vissa inställningar inte går att ändra själv - trots att det funnits reglage som varit tillgängliga för alla användare, om än undangömda. Att det står att du inte kan styra över vilka appar som ska undantas från PowerGenies åtgärder, måste alltså inte stämma ...
Vi har ju inte aktivt försökt lösa detta fel - i och med att vi inte kunnat undersöka det ordentligt, och jag hoppas att jag var tydlig med att vi inte hyste något större hopp om att vi skulle ha åtgärdat det.
Men genom att vi löst en del andra buggar som "liksom skymmer" det här ovanligare felet både i forumet och i våra loggar för övervakning, kan den nya versionen där vissa andra fel försvinner förhoppningsvis göra bilden av den här buggen tydligare ...
Detta är segt. Vi har fortfarande inte kunnat återskapa detta fel själva, och därmed är det svårt att felsöka.
Eftersom problemet uppstod samtidigt som en del andra Bluetooth-problem och kom vid en uppdatering vi själva gjorde, kollade jag aldrig upp om felet påverkas av de tre inställningar jag brukar kika på vid "skumma Huawei-problem".
Men eftersom felet kvarstår trots att de andra BT-problemen har löst sig, och felet är så starkt kopplat till Huawei, vill jag se om någon av de här inställningarna påverkar felet.
1. Ignorera batterioptimeringar Gå till det dolda alternativet Inställningar > Appar och meddelanden > Appar > Inställningar > Särskild åtkomst > Ignorera batterioptimeringar 2. Skärmlås Inställningar > Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning
Välj att vår app inte ska stänga ned efter skärmlås.
Efter den senaste uppdateringen av telefonen (tror jag testade er app innan jag uppdaterade och den gjorde ingen skillnad) verkar det fungera som det ska. Håller tummarna.
Jag hoppas verkligen att även ni andra blir hjälpta av detta!
Så ska det inte vara, förstås.
Har du Huawei? Vi felsöker ett Bluetooth-problem som jag endast sett på just Huawei-mobiler. Det du beskriver låter likt detta fel.
Ja det stämmer, mer specifikt är det en Huawei P30 Pro.
En ny version av appen som är uppladdad till Google, men har fastnat i deras "review-process", så det är oklart när den kommer ut till er användare.
I den versionen har vi inte gjort något som direkt är tänkt att lösa denna BT på Huawei-bugg, men bland de förbättringar vi har gjort finns en som rör spellistor som möjligen ändå kan påverka detta fel (men jag hyser inte så stort hopp) och dels kommer det att bli enklare att urskilja de kvarvarande buggarna, om de inte "skyms av andra buggar".
- Vilken version av Android har du?
- Finns det någon som kallas PowerGenie i den?
Läs om PowerGenie härJag vet inte om PowerGenie har med saken att göra, men i och med att jag endast har sett felet på tre nya Huawei-enheter, känns det som om det krävs en kombination av vår senaste version av appen och någon funktion i Huawei för att det ska uppstå. PowerGenie väcker mina misstankar. (Naturligtvis behöver vi själva i så fall förstå varför PowerGenie inte lämnar vår app i fred - och försöka åtgärda det!)
På en några telefoner (minns inte om det gäller Huawei) har sajten jag länkar till ovan varit överdrivet pessimistisk och sagt att vissa inställningar inte går att ändra själv - trots att det funnits reglage som varit tillgängliga för alla användare, om än undangömda. Att det står att du inte kan styra över vilka appar som ska undantas från PowerGenies åtgärder, måste alltså inte stämma ...
Nu är Play 20.3.4 på väg ut till alla Android-användare. Uppdatera appen och återkom och berätta om det påverkar detta fel.
Vi har ju inte aktivt försökt lösa detta fel - i och med att vi inte kunnat undersöka det ordentligt, och jag hoppas att jag var tydlig med att vi inte hyste något större hopp om att vi skulle ha åtgärdat det.
Men genom att vi löst en del andra buggar som "liksom skymmer" det här ovanligare felet både i forumet och i våra loggar för övervakning, kan den nya versionen där vissa andra fel försvinner förhoppningsvis göra bilden av den här buggen tydligare ...
Detta är segt. Vi har fortfarande inte kunnat återskapa detta fel själva, och därmed är det svårt att felsöka.
Eftersom problemet uppstod samtidigt som en del andra Bluetooth-problem och kom vid en uppdatering vi själva gjorde, kollade jag aldrig upp om felet påverkas av de tre inställningar jag brukar kika på vid "skumma Huawei-problem".
Men eftersom felet kvarstår trots att de andra BT-problemen har löst sig, och felet är så starkt kopplat till Huawei, vill jag se om någon av de här inställningarna påverkar felet.
1. Ignorera batterioptimeringar
Gå till det dolda alternativet Inställningar > Appar och meddelanden > Appar > Inställningar > Särskild åtkomst > Ignorera batterioptimeringar
2. Skärmlås
Inställningar > Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning
Välj att vår app inte ska stänga ned efter skärmlås.
3. Hantera appen manuellt
Inställningar > Batteri > Programstart , välj att hantera vår app manuellt
Återkom och berätta om detta hjälpte!
Henric, som har haft detta fel, skrev i en annan tråd: Jag hoppas verkligen att även ni andra blir hjälpta av detta!