Android-appen återtar uppspelningen på fel ställe

Webbmaster har flyttat detta inlägg från en tråd om Iphone-problem (https://kundo.se/org/sverigesradio/d/fortfarande-minnesproblem/ )

---

Samma [appen återupptar inte uppspelning där man pauserade] på Android. Oftast återupptas spelningen nån minut från slutet.

Kommentarer

  • Hej Robert!
    Det fel du beskriver, låter som det Albert beskriver här:
    Uppspelning börjar ibland på fel ställe efter uppdatering av Androidappen

    Han har en Pixel-telefon, men ett liknande fel har jag även sett på ett fåtal Huawei-telefoner., och eftersom det är ett fel vi inte kunnat återskapa själva, så kommer jag att vilja fråga dig ett par saker:
    1. Vad har du för telefon?
    2. Pauserar du via ett Bluetooth-headset?
    3. Rör det sig om avsnitt du har laddat hem innan eller avsnitt du strömmar från vår server?
    4. Kan du ge exempel på vilka program det rör sig om?
    5. Albert får (nästan) alltid ett tydligt mönster, där programmet återupptas 1 minut och 14 sekunder från slutet. Är det samma tid hos dig?
    Svara på det du kan, och tack för att du rapporterade in felet!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Tack för svar!
    Min input:
    1. Huawei P20 Pro
    2. Nej, manövrerar spelaren direkt i telefonen.
    3. Spelar i princip enbart nedladdade avsnitt.
    4. Jag har inte märkt att det drabbar vissa program mer än andra. Lyssnar mycket på Konflikt, Ekots Lördagsintervju, Meny och Medierna.
    5. Ja, när felet uppstår är det alltid en dryg minut från slutet (de hoppar inte slumpmässigt).

    Mvh Robert
  • Jag har exakt samma problem!
    1. Sony experia
    2. Nej
    3. Det händer oavsett om jag laddat ner eller strömmar.
    4. Det händer på i princip alla program. Dokumentärer, musikprogram, nyheter...
    5. Samma hos mig!

    Mvh
    Thomas
  • App-teamet hälsar att de nu har förstått vad felet beror på. De skriver även:
    Buggen kommer nog inte lösas omgående men bör trilla in så småningom.
    Tack för att ni rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster
  • PS: Eftersom det dröjer innan vi kommer att kunna skicka ut en rättad version, vill jag tipsa om en work around. Så här skriver en av Android-utvecklarna:
    Buggen uppstår när ett ljud varit pausat i 15 minuter och sedan återupptas. Det enklaste sättet är nog att svepa bort appen och starta den på nytt innan ljudet startas igen. Annars ska det gå att spela ett annat ljud för att sedan återgå till det man vill lyssna på.

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    I senaste versionen av appen, 20.5.3.5607 ingår bland annat:
    Fix för att ljudet hoppade till slutet när man återupptog lyssning på avsnitt
    Tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster