Varför har jag fått en påminnelse i pappersformat när jag har registrerat autogiro/e-faktura?

Om det av någon anledning saknas en betalning via autogiro eller e-faktura skickas det en påminnelse i pappersformat.

Kontrollera om betalningen är genomförd via din internetbank.

Betalningen kan ha registrerats efter att påminnelsen skickades.
Kanske har det saknats täckning på kontot eller så har betalningen för e-fakturan av någon anledning inte genomförts.

Kontakta medlemsadministrationen om du behöver ytterligare hjälp.

Du som har eget företag kan inte välja e-faktura eller autogiro om medlemskapet ska betalas av ditt företag.

Som studentmedlem kan du endast välja e-faktura.

Kommentarer

  • Hej!
    Jag har bytt bank och skulle vilja att ni har det nya bankkontot för att debitera medlemsavgiften. Hur gör jag?

    Med vänlig hälsning
    Manuel Bravo

  • Hej

    Tack för din förfrågan

    För att få din medlemsavgift på e-faktura eller autogiro
    1. Logga in på din internetbank.
    2. Klicka på "Lägg till betalningsmottagare e-faktura" eller "Lägg till autogiro".
    3. Sök efter "Sveriges läkarförbund" eller "Läkarförbundet medlemsavgift" med bankgiro 5118-1642.
    4. Vid autogiro ska du uppge betalarnummer, vilket är ditt 10-siffriga personnummer utan bindestreck.
    Ditt medlemskap i förbundet är personligt och kopplat till ditt personnummer och kan således inte läggas på autogiro eller e-faktura till företag eller annan person.

    Du kan också mejla medlem@slf.se och meddela vilken bank du använder om du vill ha e-faktura eller be dem skicka en blankett om du vill ha autogiro.