Har jag en inkomstförsäkring eller andra försäkringar via Läkarförbundet?

Här hittar du information om bankerbjudande, inkomstförsäkring och andra medlemsförsäkringar.

Kommentarer

  • God morgon jag skulle vilja fråga er om jag arbetar som hyrläkare med privatföretag, behöver jag ansvarsförsäkring ?
    Jag har arbetat 4 veckor i Säffle och kommer att arbeta i Oktober i Lisekyl.

    MVH

  • Hej,

    Här kan du läsa om våra försäkringar, bl.a. om ansvarsförsäkringen som tecknas hos Folksam. Normalt ska vårdgivaren där du jobbar ha nödvändiga försäkringar, men det kan vara bra att som läkare komplettera med en separat ansvarsförsäkring.

    Mitt råd är att du kontaktar Folksam (0771-950 950) och tillsammans med dem kommer fram till hur du får ett lämpligt försäkringsskydd. Säg att du är medlem hos oss. Du kan också boka en distansrådgivning med dem.

    Medlemsrådgivningen