Fråga om pensionärsmedlemskap

Hej! Jag vill bli pensionärsmedlem, men önskar kvarstå som medlem i Upplands allmänna läkarförening och Sjukhusläkarna både central och i Uppsala. Har försökt att göra det på nätet, men får det inte att fungera. Skulle ni kunna fixa det?

Kommentarer

  • Hej Anna

    Tack för din förfrågan

    Du kan fortsätta vara pensionärsmedlem och avgiften till Sveriges läkarförbund sänks från 257 kr till 75 kr.

    Du kan även välja vilka delföreningar som du vill vara kvar i eller avsluta, detta uppger du i formuläret för ansökan om pensionärsmedlemskap. Även flertalet av dessa har en billigare avgift när du är pensionärsmedlem.

    Detta ingår i ditt pensionärsmedlemskap:
    • Personlig rådgivning och biträde i pensionsfrågor. Stöd och individuell rådgivning om händelser som inträffat när du var yrkesverksam medlem.
    • Om du har försäkring via Folksam så kvarstår dessa. Kontakta Folksam för att få reda på hur försäkringarna förändras i förhållande till pensionen
    • Möjlighet att påverka Läkarförbundets arbete.
    • Läkartidningen (värde 1 791 kr/år)
    • Rabatt på Läkartidningens symposier. Är du även medlem i Seniora Läkare får du ytterligare rabatt och betalar endast 300 kronor plus moms.
    • Erbjudanden på bland annat fritidsboende, litteratur och kultur.
    Om du vill bli pensionärsmedlem så klicka här och fyll i de uppgifter som efterfrågas så hjälper vi dig.

    Ha en trevlig kväll,