Buss 613 helenelunds station

Hej! Buss 613 kommer inte som förslag när jag söker på Helelundsstation till Kistavägen

cristoffer

Kommentarer

  • Hej, testade precis här och får upp den. Det finns ett par olika hållplatser som har namn liknande Helenelund, jag valde "Helenelunds station (Sollentuna)", dubbelkolla gärna att rätt station vald.

    Johan Berg Nilsson
  • Jag sökte i appen för android

    cristoffer
  • Yes, det här forumet är endast för appen STHLM Traveling. Kör du senaste versionen av appen?

    Johan Berg Nilsson
  • Version 2.7.2

    När jag söker så får jag Helenelunds station (Sollentuna) och
    Kistavägen Sollentuna

    De enda förslag som kommer är med buss 528 och 178

    Jag har en Samsung S3 Android 4.3

    Cristoffer
  • Testade nu Helenelunds station, Sollentuna till
    Kistavägen, Kista

    Då kommer det fram.

    Tycker det är ett stort problem att det inte går att lita på appen. Ofta när jag söker så är det för att jag inte hittar i ett område.

    Hur gör ni med det här? Kopplar ni adresser så dom har relation till varandra?

    Kistavägen i Kista och Kistavägen Sollentuna är väl samma adress?

    Cristoffer
  • När du söker på "Kistavägen, Kista" görs det troligtvis en sökning på adressen Kistavägen och inte hållplatsen "Kistavägen (Stockholm)". I förslagen som ges via drowdown menyn står det om det är en hållplats eller en adress sökningen görs på. Eftersom Kistavägen, Kista är en väldigt bred sökning och hållplatsnamn inte alltid ligger i närheten av det namn som hållplatsen har kan det upplevas lika märkligt. Samma resultat ges förövrigt på SLs egna reseplanerare på sl.se.

    Det görs ingen koppling med relationer till varandra för namn, håller med om att detta skulle vara en bra idé, men det finns inget stöd för det idag. Istället är det namnen på förslagen som berättar var de ligger. Det finns även en kartfunktion, där kan man dels se var man åker till eller välja från en karta var det är man ska åka.

    Johan Berg Nilsson