Alternative stops ger dåliga sökresultat

När alternative stops är kryssat får jag mycket dåliga sökresultat när jag reser från Källvägen i Botkyrka in mot stan. Appen verkar tycka att jag ska gå till centrum och vägrar ge mig sökresultat med bussar. Den tycker istället att jag ska promenera i över 20 minuter över en brant kulle. Appen fungerade mycket bättre innan alternative stops var kryssat som default, nu har jag börjat leka med tanken att utveckla en egen app med den konfigurationen. Man borde åtminstone kunna ställa in i appen vad man vill ge alternative stops för defaultvärde.

Thomas Vakili

Kommentarer

  • Hej Thomas,

    Tack, detta beror på ett fel hos SL, samma problematik finns på deras egna webb. Vanligtvis ger alternativa resvägar bättre förslag varför det är satt till default.

    Jag har felanmält det till SL här, https://kundo.se/org/trafiklabse/d/sl-reseplane... och de undersöker det för tillfället. Om de inte löser det innan jag släpper nästa version kommer jag ta bort detta som default tills dess att det är fixat på deras sida.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Kan också tillägga att alternativa resvägar har varit default i appen sedan 17 oktober, det var för ett par veckor sedan som SL gjorde en förändring på sin sida vilket orsakar de här problemen.

    Johan Berg Nilsson
  • Tack för ett snabbt svar! Nu när du nämner det så känner jag igen att det tidigare kommit hjälpsamma förslag på alternativa hållplatser när jag sökt utan att ändra något tidigare. Håller tummarna för att SL uppdaterar sina algoritmer så att de ger vettigare resultat.

    Thomas Vakili