Var finner vi resultat?

Vi tycker det skulle vara trevligt att se hur det går för våra kompisar under veckan! Vi hittar ingenstans på hemsidan där vi kan se några resultat!
Lennart Färjhage

Kommentarer

  • Hej!
    Resultat publiceras publiceras löpande på resultat.oringen.se
    Där hittar du även startlistor, liveresultat, klubbresultat samt sträcktider.
    Resultat anslås också i pappersform på O-Ringentorget.
    Åsa Ahlberg
  • Var kan jag finna gamla resultat från tidigare år?
    Marie Rapp
  • Resultat från 2002 och framåt finns på https://resultat.oringen.se/2022, byt bara ut årtalet i adressen mot det år du önskar.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Var hittar man resultat från åren innan 2002?
    Sofia Carlsson
  • Det finns tyvärr inte sparat online.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Hittar inte sträcktider
    peter
  • Sträcktiderna finns på https://resultat.oringen.se/2023/. På resultatsidan för respektive klass kan du längst upp till höger välja att se sträcktider. De uppdateras löpande under tävlingen.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Kan inte se något, tycker era sidor är röriga, finns förbättringspotential

    peter
  • Hej

    När jag tittar på resultatsidan ser jag en meny "Länkar" längst upp till höger, där finns länk till sträcktiderna. Jag ska undersöka varför det skiljer sig.

    Här har du en direktlänk till MTBO H65:

    https://resultat.oringen.se/2023/splits?raceId=109&classIds=3505&type=raceResultList&orderBy=primaryPlace

    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Varför ligger gamla frågor kvar från tidigare O-ringens? Dessa går ju inte att applicera på årets tävling. MYCKET IRRITERANDE är också att när man söker på bl.a. starttider och det finns ett sökord, men ingen inget resultat/sida - Jag förstår att ni kanske inte är klara med dessa, då borde det stå på sidan man kommer till att - Startlistorna är inte klara - här kommer dessa att publiceras när vi är klara
    Sara Hektor
  • Resultaten för gamla år finns fortfarande på resultat.oringen.se och där kommer årets resultat publiceras så fort tävlingen startar. Där finns också starttiderna för årets tävling.

    Var sökte du när du säger att du inte hittar något?
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Typ söker man på startlistor eller ser när man söker på startlistor att de är klara. Då kommer man till förstasidan och måste då veta att man skall, för att se, scrolla ner rejält för att se på nyheter, startlista. Borde man inte komma direkt dit?
    Likväl om man söker på sportident, så samma sak där man kommer till första sidan.
    Det finns ju en sida som heter ”Byt Pinne”. Borde man då inte komma direkt dit.
    Att ni valt att endast kalla det för pinne, och Sportident som den heter, är kanske inte heller helt rätt. Kanske har man på sportident bytt namn på sin produkt, då är ni helt rätt ute.

    Sara Hektor
  • Magnus
    Du svarade inte på varför flera år gamla frågor ligger kvar. Mycket frustrerande . Ta bort dem
    Christer
  • Om du tänker på gamla frågor i den här tråden så handlar de om var resultaten finns och hur resultatsidan fungerar. Resultaten finns på samma sida och resultatsidan fungerar på samma sätt i år, så jag kan inte se att informationen är gammal. Vår ambition är att sådan information som inte längre gäller ska städas bort, men självklart kan vi ha missat något.

    Sara, var gör du din sökning?
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Hej Magnus, söker på olika sätt efter startlistorna till 2024 års O-Ringen. Hittar dem inte -vad gör jag för fel de borde väl finnas nu. Behöver dem för samplanering med andra.
    Paul Norén
  • Startlistorna finns på https://resultat.oringen.se/2024. Länken dit ligger under Tävling i menyn längst upp på oringen.se.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Tack! Jag fick för mig att det var lottade starttider i alla åldersklasser och missade att det inte gällde HD75 och uppåt.
    Paul Norén
  • Varför finns inga resultat och sträcktider från träningsbanorna 18-19/7?
    Det går inte heller att lägga in spåret i livelox.
    Jag anmälde mig på plats idag och betalade avgiften men finns inte med bland de anmälda.
    Verkar inte fungera alls.
    Dåligt när man betalar 150:- för en träningsbana med tidtagning.
    Anders
  • Hej

    Liveresultat finns på https://liveresultat.orientering.se/followfull.php?comp=30595.

    Banorna kommer på Livelox. Slutgiltigt resultat och sträcktider kommer till Eventor när tävlingen är avslutad, dvs på söndag kväll.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering