Starttider för klasser med fri start

Mellan vilka tider är det start i de klasser som har fri startid?

Kommentarer

  • Hej Rickard!

    I de klasser som har fri starttid kan du starta när du vill mellan kl. 8.30 och kl. 13.30. Vissa av dessa klasser har jaktstart sista dagen, vilket innebär att det för dessa klasser inte är fri starttid sista etappen.

    Varmt välkommen till O-Ringen!

    Med vänliga hälsningar,
  • Vilka klasser har fri start?
  • Läs om våra tävlingar här:
    http://oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling.html

    Men något förenklat är det Kortkklasser, Motionsklasser, Challengeklasser och Etappstart som har fria starttider.
  • Är starttiderna för jaktstarterna i respektive spikade?
  • Hej K-G!

    Nej, de spikas senare när vi vet mer kring vilka klasser som behöver delas etc. Är det någon specifik klass du undrar över så hör av dig om någon månad till info@oringen.se så har vi säkert tiden då! Sen krävs det ju att man leder sin klass för att det ska stämma helt 😀 men det ger ju en fingervisning om läget.

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Vet su mera nu?
  • HEj K-G,
    Starttiderna för etapp 5 kommer att publiceras på oringen.se inom kort!
    Vänliga hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Hej,

    Här skriver ni att det är fri starttid fram till 11.30 som gäller för etappstart

    http://www.oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling/etappstart/ol-klass.html

    Men i svaret på denna fråga skriver ni 13.30.

    Vilket är det som gäller?

    Mvh Per
  • Hej Per!

    Tack, vad uppmärksamt av dig! Det är tryckfelsnisse som varit framme. Anmälan för etappstart stänger kl13 varje dag så sista start är 13.30. Vi ska åtgärda skrivfelet du hittade så snart som möjligt!

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • Hur går starten för klasser med fri starttid till? Är det bara att knalla iväg till startplatsen och köa?
  • hvordan tilføjer jeg mit SI nummer til min tilmelding?

  • Hej Mats!
    Ja, precis som du skriver! Det är bara att gå till startplatsen och köra! Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!

    Hej Helmut!
    Vill du ändra SI redan nu så gör du det på följande sätt:
    1) Invänta tävlingsdagen; ta med rätt pinne på väg till start och koppla den vid verifieringsstationen.
    2) Gå in här och byt i förväg. Ha din bokningsreferens tillgänglig för att kunna registrera ändringen. Vi har hämtat de Sportident-nummer som nu finns i startlistan från Eventor.
    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!

  • Vilka starttider gäller för direktanmälan till MTB-O?
  • Hej Ola,

    vi säljer etappstarter fram till kl 12.00 varje dag förutom onsdagen då det också är prova-på för nybörjare, då gäller tiderna 8.30-11.00 för etappstart och de som kommer och vill prova-på kör mellan 11.00-13.00.

    Hoppas det var svar på din fråga.

    Välkommen till O-ringen!