Starttider MTBO 2019

Kommer även MTBO ha starttider 8.30-13.30? Kommer MTBO klubblottas med OL? Detta har betydelse för om någon i en familj vill delta i MTBO och övriga i OL.

Kommentarer

  • Hej Lars,
    Starttiderna för MTBO är inte bestämda ännu. Till viss del beror det på hur stora klasser vi kommer att ha.
    Erfarenheten från O-Ringen 2018 är dock att majoriteten av deltagarna i MTBO önskade en tätare tävling med mindre utspridda starter. Startgrupperna för MTBO på O-Ringen 2019 blir därför kortare än tidigare år.
    Oavsett hur stora startgrupper vi har kommer lottningen i tävlingsklasser att synka mellan MTBO och OL. Om din klubb är lottad i första startgruppen på etapp 1 gäller det både OL och MTBO, även om MTBO har en senare första start än OL.
    Vänliga hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen