Startlistor

Hej! Jag undrar när startlistorna kommer ut

Kommentarer

  • Hej Elsa!

    Starttiderna kommer lottas v.27 och kommer sedan finnas på vår hemsida.
    Första start för respektive klass i jaktstarten på etapp 5 finns redan nu här:
    https://www.oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling/5-dagars/starttider-for-jaktstart.html

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Vilken dag och tid kommer man att kunna hitta startlistorna och var?

  • Hej,
    Startlistorna hittar du på http://resultat.oringen.se/
    Vänliga Hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Sidan finns, men inga listor?
  • Hej,
    har någon annan svårigheter att öppna https://resultat.oringen.se/ För mig är det helt tom sida. Eller vad har man gjort fel? Jag har testat Firefox, Chrome, IE...
  • There is only empty page on given address (https://resultat.oringen.se/2019 ). Somethin wrong?
  • Hei, men sidan https://resultat.oringen.se/2019 fungerar inte als. Kun en tom side visas.
  • ?? Fungerar inte.
  • Hej, Startintervaller varierar i sama klass och etapp 1-3 minuter. I vissa fall 4 minuter. Det vore schyst och rättvist för alla deltagare ha samma startintervall. Kanske det var meningen att ni korrigerar detta?
  • Hej!

    Jag har full respekt för att ni inte kan publicera elittourens startlistor förrän nära inpå tävlingarna, men jag undrar om ni kan ange vilken ungefärlig tid på dagen som Elittourens sprint startar? Handlar det om förmiddag, lunch, eller eftermiddag? Jag skulle vilja "marknadsföra" sporten för mina kollegor och detta är ju en perfekt uppvisning av sporten, och det vore så himla bra att kunna planera dagen. :-)

    Mvh Maria
  • Hej! när kommer startlistorna för H20?
  • Hej Tero, Therese, Sampsa och Jukka!
    Det var lite strul med sidan i början. Det har jobbats med den nu i helgen så den verkar fungera bra för de flesta nu. Skulle ni fortfarande ha problem så prova i en annan webbläsare som Chrome, Firefox eller Microsoft Edge! Skulle ni trots det fortfarande ha problem så maila gärna info@oringen.se så kan vi kika mer på era specifika fall!

    Hej Irene!
    Eftersom vi primärt tillämpar klubblottning för deltagare så delas alla klubbar in i 4 grupper oavsett klass. Dessa grupper lottas sedan var för sig. Indelningen i dessa grupper kan för en del klasser innebära att det blir lite större skillnad på antal löpare i respektive grupp, därav att startintervallet kan variera för en klass under en etapp.

    Hej Maria! Mer info om elitsprinten kommer inom kort i programtidningen men du kan boka in onsdag eftermiddag för den. Håll utkik på hemsidan så kommer en digital version av programtidningen inom kort.

    Hej Marcus!
    De lottas nu i veckan så kika mot slutet på veckan så finns det nog då! Mer info om startlistorna hittar du här: http://oringen.se/213/arsneutrala-sidor/om-oss/nyhetsarkiv/nyheter/2019-07-05-startlistorna-publicerade.html

    Varmt välkomna till O-Ringen Kolmården!
  • Jag hittar ingenstans där det står vilken start respektive klass tillhör?
  • Hej Helena!

    Det hittar du mot slutet i programtidningen, följ den här länken: https://www.yumpu.com/sv/document/read/62735904/programtidningen-o-ringen-kolmarden-2019

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Hi, the start times are not fully listed?
  • Hi, the start lists are missing lots of runners start times.  When will the be published?
  • Hi Jason,

    Start lists for the elite classes will be published on Saturday.

    Please observe that some classes (e.g. short and stage start (etappstart)) has free start times between 8.30 and 13.30.

    Kind Regards,
    Louise
  • Hej,
    Jag har ingen tidigare erfarenhet om öppen start (D40K och H35K). Kan det hända att man måste vänta på sin tur på en lång tid i starten? Hur mycket tid rekommenderar ni att man skal reserva?
  • Hej Hanna,

    Vid din start kommer det finnas klisterlappar med starttider för din klass. Du tar en tid som finns ledig och väntar tills startklockan visar din tid.

    Det brukar vara flest startande mitt på dagen så vill du undvika detta rekomenderar jag att starta under förmiddagen eller efter lunch.

    Lycka till i skogen

    Märta
  • Hej!

    Sitter klisterlapparna för öppen start vid starten eller vid arenan?

    Tack på förhand!

    Mvh/Roger
  • Hej Roger,

    är det fri minutstart du tänker på? När deltagarna vid starten tar en klisterlapp med med val av starttid (startminut)?
    Det är Kort-klasser som har det.

    Välkommen till O-ringen!

    Önskar Hillevi Luks