Metalldobb?

I PM står "Förbud mot spikskor gäller på samtliga etapper. Överträdelse medför diskvalifikation". Är metalldobb tillåtet?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, metalldobb är tillåtet!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej,
    Har en fundering kring skor. Har vanliga trailskor utan metalldobb. Kommer jag klara mig på dessa under Oringenveckan eller finns det risk att metalldobb behövs? Tänker på spångar, broar och övergångar som lätt blir hala vid fuktig väderlek. Eller kommer sådant förses med galler ör att underlätta grepp för oss utan metalldubb?
  • Hej Erica,
    Det är många som springer med vanliga trailskor utan metalldubb så det går jättebra.
    Vi kommer dock inte att göra några åtgärder i terrängen vid blöt väderlek så då kan så klart berghällar och spänger bli hala.

    Vänliga hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen