Kartskalan

Vilken kartskala är det som gäller för klasserna HD45 och uppåt vid O-ringen 2019 respektive 2020?

Kommentarer

  • Hej,
    För DH45 gäller 1:10 000 på långdistans och 1:7 500 på medeldistans.
    I DH45 kort och motion gäller 1:7 500 alla dagar.
    Vänliga hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Varför har inte DH50 1:7500? Har O-ringen dispens från de nya reglerna sen årsskiftet (eller är det jag som läser dåligt). I programtidningen står det att de som har 1:10 000 har det både på långdistans och medel. Stämmer ej med ovan information.
    Tof för givet att det var 1:7500 så blev jättebesviken på 1:a etappen idag.
  • Hej,

    Det som står ovan gäller HD45.

    Det är övergångstid på den nya regeln och för att banorna ska bli så bra som möjligt har vi valt att ha 1:10 000 på medeldistansen för HD50 som frågan berör i detta fall.

    Hälsningar
    Märta