Hyra ut

Måste man betala skatt på pengarna om man hyr ut sin lägenhet under oringen?

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Nej, så länge man inte hyr ut sitt boende för mer än 40 000 kr totalt per år så är uthyrningen inte skattepliktig.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej, jag kan hyra ut min lgh hela veckan.
    Hur gör jag det ??
  • Hej Kent!

    Gäller det en uthyrning i Norrköpingsregionen nästa sommar (2019) hittar du all info här:
    www.oringen.se/hyrut2019

    Varmt välkommen med din uthyrning och tack för att du bidrar till att skapa folkfesten på detta sätt!

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej Margaretha!

    Vad roligt att höra att du kan tänka dig att hyra ut ditt hus under O-Ringen!

    Kontakta vår bokningsservice så hjälper de dig att reda ut hur du lägger in ditt boende för uthyrning i O-Ringens bokningsportal:

    Telefon: +46 (0)8 – 409 06 408
    Epost: oringen@nordictravel.se
    Bokningsservice öppettider Mån - Fre kl. 9 - 17
  • Hej!

    I sådanna fall kontaktar ni vår bokningsservice så reder de ut vad som hänt!

    Telefon: +46 (0)8 – 409 06 408
    Epost: oringen@nordictravel.se
    Bokningsservice öppettider Mån - Fre kl. 9 - 17

    Mvh,
    Tomas
  • Hur betalas hyran? Genom er? Kontant vid nyckelöverlåtelse?
    Eller?
  • Hej!

    Hyran betalas genom O-Ringens bokningsportal precis som övriga produkter som går att köpa i denna portal.

    Mvh,
    Tomas
  • Ok. På vilket sätt? Swish eller....
  • Hej Jan!

    Alternativen är betalkort i detta skede, se bokningsguiden här:
    http://www.oringen.se/hogakusten2018/tavling/vanligafragor/bokningsguide.4.24fc80eb15ca682578d828e7.html

    Mvh,
    Tomas
  • Kan man be om en deposition, för att säkerställa vid eventuella skador i boendet?
  • Hej Leila!

    Nej, men alla privata hus, lägenheter och stugor blir automatiskt försäkrade via Stugbranschens Trygghetsförsäkring, se www.alloggio.se/forsakring. Om det handlar om större lokaler och andra objekt som inte täcks av privat hemförsäkring, går det fortfarande utmärkt att hyra ut, men du behöver då själv ta ansvar för försäkringsfrågan.

    Varmt välkommen med din uthyrning och tack för att du på så sätt hjälper till att skapa folkfesten O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas

  • Hej! Jag vill hyra ut min lägenhet i centrala Norrköping. Hur o var annonserar jag detta?
  • Hej Carl-Johan!

    Du registrerar din lägenhet för uthyrning via en länk som du hittar på den här sidan: http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/hyr-ut-ditt-boende.html. Kika gärna igenom sidan lite innan du går in på länken så hittar du mycket information kring att hyra ut. Hör av dig om du har ytterligare frågor efter att ha läst där!

    Tack för att du hjälper våra deltagare att hitta bra boenden!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • hus 50 kvm uthyres under O-ringen
  • Hej Roland!

    Det låter fint! Lägg in ditt objekt via länken du hittar på  http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/hyr-ut-ditt-boende.html

    Tack för att du hjälper våra deltagare att hitta bra boenden!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • Hr en lgh i Flen är det för långt bort? Tänkte vara hemma under uthyrningsperioden och stå för frukost mm Är det ok? Det blir lite typ B&B.
  • Hej Erica,

    Kul att du vill hyra ut till orienterare. Spontant känns 85 km till Flen som lite väl långt från Norrköping med tanke på att deltagarna kommer behöva köra fram och tillbaka till Norrköping varje dag under en veckas tid. Men det är till syvende och sist deltagarna som avgör efterfrågan. Om du vill prova att hyra ut så registrerar du ditt boende och läser mer om detta på: http://oringen.se/213/kolmarden-2019/resa--bo/hyr-ut-ditt-boende.html
    De flesta som hyr ut sitt privata boende gör det inte inklusive frukost, men det finns inget som hindrar dig från att göra det, bara du anger det i beskrivningen av ditt objekt.
    Allt gott!

    Med vänlig hälsning,
    Sofia