Hyra cykel

Undrar om man kan hyra cykel?

Kommentarer

  • Hej Leif!

    Ja, vi har glädjande nog en cykeluthyrning på gång i år. Så snart alla detaljer blir klara kommer vi att gå ut med mer information om detta i våra olika kanaler.

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!
  • Blev det någon cykeluthyrning
  • I samarbete med Finspångs kommun kommer det i år att finnas 200 cyklar att hyra ut under O-Ringen i sommar.

    Cyklarna är av blandade modeller och storlekar och utprovning av "sin" cykel sker på plats. Du behöver ta med dig egen hjälm samt lås då detta inte ingår i hyran.

    Priset är 500 kronor för en vecka. Uthyrning kan bara göras för hel vecka och det går inte att förboka sin cykel. Uthyrningen öppnar klockan 12 på fredag den 19 juli och det är "först till kvarn" som tillämpas.

    Återlämning av cykeln sker lördag och söndag vecka 30.

    För att hyra cykel går du till Deltagarservice i Himmelstalundshallen där du får fylla i kontaktuppgifter samt betala för din cykel. Du får sedan en klisterlapp att märka din cykel med som du väljer ut vid O-Ringentorget - märkt med "Cykeluthyrning".

    Du ansvarar för att cykeln återlämnas - för borttappad cykel tas en avgift om 300 kronor ut. Återlämning sker på O-Ringentorget.

    Cykla försiktigt!

  • Bra att det kommer att finnas cykeluthyrning. Mycket tråkigt att "först till kvarn" gäller. Jag anländer först på lördagen. Troligtvis är de 500 cyklarna utlånade då.
  • Hej Lisbeth!

    Ja, tyvärr kan vi inte lämna garanti att någon finns kvar då men har du någon klubbkompis som är där tidigare kanske du kan be någon hyra åt dig i förväg.

    Vi håller tummarna att det löser sig för dig! Varmt välkommen i sommar!