Friskvårdsbidrag

Räknas O-ringen som ett motionslopp och något man kan använda friskvårdsbidraget till? Lite nya regler från Skatteverket under 2020.

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Har inte koll på de senaste uppdateringarna kring friskvård men vad jag vet sedan tidigare så har inte personliga startavgifter till motionslopp varit klassade som något som gällt för friskvårdsbidraget.
    Orientering är klassat som friskvård men personlig startavgift till motionslopp har inte varit det. Det har varit lite tvetydigt då startavgift för ett lag har gått att använda som friskvård. Enklast är nog att kolla med Skatteverket så får du rätt svar direkt! Meddela oss gärna om du har kontakt med de så vi får den senaste infon.

    God fortsättning på julen!
  • Det borde vara godkänt eftersom orientering är en aktivitet som man kan använda friskvårdsbidraget till. Jag undrar hur man kan hitta ett kvitto för anmälan?
  • Hej Jenny!
    På bokningsbekräftelsen du fått på mailen så ska det framgå om bokningen är betald och hur den har betalats. Det brukar räknas som kvitto men hör av dig till vår bokningsservice om d behöver något ytterligare så hjälper vi dig gärna, oringen@nordictravel.se

    Vänliga hälsningar
    Jessica