Fri starttid

"Fri starttid" vilket intervall är det? Alltså när kan man tidigast starta? Och när stänger starten?
Maria Sandberg

Kommentarer

  • Hej

    Fri starttid är mellan 8.30 och 13.30 alla etapper för OL.

    För MTBO varierar tiderna lite mer. Dessa tider kommer att publiceras på hemsidan.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
    (Uppdaterad )
  • Jaktstart sista dagen, när börjar den?
    Är det så att den som leder efter fyra dagar går först ut? Och var och en går ut med den tidsintervall hen ligger efter?
    Johan
  • Hej

    Ja, jaktstarten går till så som du skriver. För de som är mer än 90 minuter efter ledaren efter fyra etapper kortar vi avstånden så att ingen ska behöva starta för sent. Första klassen kommer att starta 8.30 och ingen ska behöva starta efter 13.30, men när respektive klass ska starta är ännu inte helt fastlagt.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Hej!

    Jag ska springa D21-kort (grupp 1) och för denna klass är det fri start, mellan vilka tider får man starta? Är det samma tider varje dag?
    Johanna
  • Hej

    För OL är det samma som tidigare år, det vill säga fri minutstart mellan 8.30 och 13.30 de fyra föresta etapperna.

    Sista etappen är jaktstart, när respektive klass startar finns här: https://oringen.se/tillfallen/are-2023/tavling/jaktstartstider.html
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Är det jaktstart i Preo-klassern? Hittar ingen info om det i programtidningen. Sen har ingen starttid på sista etappen. Lite nyfiken
    Jonas
  • I PreO är det omvänd jaktstart under sista etappen. Det innebär att ledaren startar sist för att behålla spänningen om vem som ska ta hem segern.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Hej vet någon om det är fri start i H35 kort?
    Andreas
  • Ja, det är fri starttid i alla kortklasser för vuxna.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering