Frågor om min anmälan

Vart vänder jag mig om jag har frågor om min anmälan / bokning?
O-Ringen O-Ringen

Kommentarer

  • Vid frågor om eller önskemål om ändring av din anmälan/bokning är du varmt välkommen att höra av dig till vår bokningsservice via telefon eller e-post enligt nedan:

    Telefon: +46 (0)8 – 409 06 408
    E-post: oringen@nordictravel.se
    Våra öppettider är mån - fre kl. 9 - 17
  • Hej, var anmäld 2020 i klass H 60 K, 2021 byter jag klass till H 65 K.
    Hur går jag tillväga med ändring?
    Mats Zackrisson  OK Älvsjö Örby. Sportident : 9561028
  • Hej Mats!

    Det kommer komma en funktion för att göra ändringen på egen hand framöver men om du vill göra den redan nu så hör av dig till vår bokningsservice på oringen@nordictravel.se så hjälper de dig vidare. Skriv gärna ditt bokningsnummer så hittar de dig snabbt, du har FAJH95.

    Gott slut på året så ses vi på O-Ringen nästa sommar!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • Jag var anmäld till O-ringen 2020. Blev automatiskt flyttad till att vara anmäld 2021.
    Jag kan troligen inte springa 2021. Kan jag få tillbaka anmälningsavgiften ?
  • Hej Annika!

    Vi återbetalar inte anmälningsavgifter men erbjuder värdebevis som är giltiga i 3 år, det går också bra att överlåta starten till någon annan. Maila oss på oringen@nordictravel.se så hjälper vi dig vidare!

    Så hoppas vi på att få välkomma dig till något kommande O-Ringen!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • Varför betalar ni inte tillbaka anmälningsavgifter då ni ställt in arrangemanget 2021? Många andra som Dalecarlia Cup med flera betalar tillbaka anmälningsavgifter till sina deltagare. Vad jag förstått på det Konsumentverket skriver har vi som betalat in anmälningsavgifter rätt att få tillbaka våra pengar.

    Mats Nordin
  • Hej Mats,

    vi har precis som tidigare flyttat fram alla anmälningar ett år i tiden. Om det är så att man inte kan delta så kan man istället få ett värdebevis på summan motsvarande sin anmälningsavgift. Vi gör inga återbetalningar av anmälningsavgifterna.

    Mvh,
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej, avser deltaga 2022.
    Mats Zackrisson
  • Hej, vi har en hel familj anmäld samt husvagnsplats (Uppsala 2020). Var i kontakt med er och ville ha tillbaka avgiften men fick inte det. Nästa år 2022 kan vi inte vara med på Oringen och inte heller året efter så ett värdebevis som gäller 3 år från 2020 har vi ingen nytta av. Innebär detta att våra över 6.000 kr är förlorade? Jag tycker Oringen som arrangör bör erbjuda återbetalning då i stort sett alla andra arrangörer jag kollat upp erbjuder detta. Man tappar förtroendet för Oringen och vågar inte anmäla sig i framtiden om det ska vara så här. Vi skulle aldrig mer anmäla oss till ett Oringen om vi blev blåsta på vår anmälningsavgift. Då arrangemanget blivit inställt två år på raken är det så pass ändrade förutsättningar att en återbetalning vore självklar.
    Håkan
  • Hej Håkan,

    självklart ska inte dina pengar gå förlorade. Det vi har gjort med andra deltagare som inte har kunnat delta de närmaste tre åren är att vi har förlängt deras värdebevis så att man har kunnat nyttja det i fem år framåt. Kan det funka för er?

    Vi har inte haft och har inte heller nu möjligheten att göra några återbetalningar och nu hoppas vi verkligen på att kunna få genomföra ett O-Ringen till sommaren 2022.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice