Etappbussar Åre

Hej,

På hemsidan står det att det kommer vara fyra busslinjer till etapperna (Duved, Åre, Björnen och Undersåker). I reklambladet jag fick med mig från 25manna skriver ni även om en femte busslinje (Molanda). Men ingenstans står det något om bussar från Vålådalen.

Betyder det att det är uteslutet att det kommer gå etappbussar från Vålådalen/Vallbo/Trillevallen? Dvs om man väljer att bo i Södra Årefjällen under O-Ringen behöver man ha tillgång till bil för att köra till satellitparkeringen i Undersåker?
Oskar Hermansson

Kommentarer

  • Hej, det stämmer att vi har fem busslinjer. Det kan vara så att den busslinje som trafikerar Molanda också går via Undersåker, med andra ord så blir det troligen fyra busslinjer.
    När det gäller Vålådalen så kommer vi att ha bussar till och från arenan i Trillevallen, dvs etapp 1 och 2. Den bussen kommer att gå via Vallbo till Trillevallen. Men för etapp 3, 4 och 5 så kommer ni att behöva ta bil till satellitparkeringen i Undersåker.
    Hör av dig om du har fler frågor så hjälper vi dig.
    Trevlig helg!

    Niclas Lidström