Distriktslottning?

Tillämpas distriktvis lottning av starttider för löpare, och i så fall hur?

Kommentarer

  • Hej!

    Den grundläggande principen är att vi försöker lotta klubbar från samma distrikt i samma startgrupp. Det är dock inte alltid det går fullt ut tyvärr av praktiska skäl beroende på storlek på klubbar, distrikt, anmälda per distrikt i respektive klass och så vidare. Vi har inte heller möjlighet att hålla ordning på vilket distrikt utländska klubbar hör till, sådär kan det bli större spridning.

    Om du som löpare har ett särskilt önskemål om att lottas med an annan klubb så kan vi lösa det genom en tilläggstjänst som vi erbjuder (Lottning med annan klubb).

    Varmt välkomna till O-Ringen!
    Magnus Johansson IT & Digitalisering