Byte av klass

Hej! Om jag till exempel anmält mig i D60 och sedan av någon anledning vill springa kort-klass är det då möjligt att istället för D60K välja att byta till D55K och är det 1/6 som gäller för att slippa avgift för bytet.

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Vi kommer uppdatera bokningsvillkoren så det kommer vara före den 1/5 som gäller om du vill slippa avgift. Därefter kommer det att kosta 200kr.

    Hör av dig om du har någon annan fundering annars önskar jag dig varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!

  • Får man tillbaka mellanskillnad om man byter från huvud/kortklass 1440kr till challenge 1290kr innan 1/5?
  • Hej Anna-Karin!

    Nej, vi återbetalar inte mellanskillnad men det utgår ingen ändringsavgift om du gör ändringen på egen hand. Om det inte är möjligt så är det också kostnadsfritt via vår bokningsservice innan den 1/5. Du hittar våra bokningsvillkor här: http://bokning.oringen.se/sv/kop/kundinformation

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Hej
    Kan jag själv ändra klass online före den 1/5 utan kostnad? Eller är det endast kundservice som kan göra det? I bokningsvillkoren står det inte klart och tydligt vad som gäller.
    Vad händer med kostnaden om jag byter från ett billigare alt. Till ett dyrare. Ex, från challenge till motionsklass ?
  • Hej Eva!

    Ja vi hoppas få till ändringshantering online till dess så du ska kunna göra det på egen hand men annars är det kostnadsfritt att göra de ändringar som du inte kan göra själv via bokningsservice fram till 1/5.

    Hör gärna av dig till vår bokningsservice om du har fler frågor! Du når de på 08-40906408 eller oringen@nordictravel.se

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Jeg vil bytte fra MTBO til OL, 75 år, mellan svår
  • Hej Arne! Det ska vi såklart ordna, kontakta vår bokningsservice via oringen@nordictravel.se eller ring på 08-409 06 408 så hjälper de dig med din ändring! Ha gärna bokningsnummer tillgängligt.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Vill byta huvudklass H75, till kortklass H75
  • Hej Leif!
    Det ska vi såklart ordna, kontakta vår bokningsservice via oringen@nordictravel.se eller ring på 08-409 06 408 så hjälper de dig med din ändring! Ha gärna bokningsnummer tillgängligt.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Hej!
    Läste just att O-Ringen Uppsala flyttat till 2021 vilket var ett klokt beslut. Lite otydligt bara om klassbyte. Om jag vill ändra från D60K till D60 är det då redan 31 december 2020 som gäller för att slippa avgift? I så fall har ni ju tidigarelagt med ytterligare 4 månader. Varför i så fall?
  • Hej Eva,

    Ändringar som kan göras på egen hand online (byte av klass, namn etc) kostar alltid 200 kr via bokningsservice. Det är den kostnaden som utgår nu fram till 31 december med anledning av att det kan vara en del ändringar inför nästa år. Vet du redan nu att du vill ändra så hör av dig till vår bokningsservice (08-409 06 408 eller oringen@nordictravel.se) i god tid så hjälper de dig.

    Med förhoppning om en fin sommar trots att det inte blir något O-Ringen så ser vi fram emot att välkomna dig nästa år!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • Hej igen!

    Har ni nu löst problemet med att ändra klass på egen hand online? Går det då också att på egen hand göra ändringar fram till och med 2021-04-30 utan att få avgift? Om inte precisera varför ni då behöver en avgift!

    Vänliga hälsningar
    Eva
  • Hej igen!

    Så här står det i mejlet som ni skickade ut igår:

    Jag vill byta till en annan klass – hur gör jag?

    Om du vill byta till en annan klass kan du göra det kostnadsfritt inom samma priskategori till och med den 31 december 2020. Då mellanskillnad tillkommer betalas denna av deltagaren.

    Det känns inte helt harmoniskt med det du skriver!

    Vänliga hälsningar
    Eva
  • Hej igen Eva!

    Jag beklagar om det varit lite otydligt, det är ju väldigt speciella omständigheter nu så bokningsvillkor och annan kommunikation hänger inte alltid helt ihop.

    Det är precis som det har skickats ut kostnadsfritt att byta till annan klass inom samma priskategori året ut. Det som kostat enligt våra bokningsvillkor (men som alltså inte gäller nu fram till 31/12) är att alla de ändringarna är kostnadsfria även via vår bokningsservice. Du har helt rätt i att vi inte fått till all funktionalitet för ändringar på egen hand än varpå sådana ändringar varit kostnadsfria via bokningsservice tidigare. Där sker det löpande utveckling så vi har förhoppningsvis mer funktionalitet framöver.

    Hör av dig om din önskade ändring så hjälper vi dig med den!

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala 2021 och ha en fin sommar!
  • Hej,

    igår skickade Nordin Travel ut en bekräftelse på att anmälan för 2020 överförts till 2021, toppen!
    Men, enligt bekräftelsen har inte klasstillhörigheten uppdaterats för att stämma för dem som kliver över en åldergräns. Exempelvis är min son fortfarande kvar i H13 trots att han 2021 är 14 år och inte får springa i H13. Vad jag kan se/hitta finns inget sätt att ändra anmälan utan att maila er. Vill ni verkligen att t ex alla tusentals anmälda ungdomar ska höra av sig individuellt till er eller kommer detta uppdateras med automatik?
  • Hej Tobias!

    Det stämmer att nya bekräftelser skickats ut till många, bekräftelsen skickades ut för att bokningen var gjord tidigt förra hösten. I den nya versionen finns inloggningsuppgifter till Min Sida. Här kommer vi framöver öppna upp för att göra vissa av de enklare ändringarna på egen hand tex justering utifrån att man fyllt år. Vi återkommer med ett specifikt mail till alla bokare när den möjligheten att göra ändringar på egen hand öppnat! Så tills vi skickar ut mail med info om hur ändringarna ska göras är det bara att njuta av en fin julledighet!

    Vänliga hälsningar
    Jessica
  • När skickas info om hur man byter klass inför 2022. Vi är några som gått upp i klass och skulle vilja byta till rätt klass.
    Marthin Andersson
  • Hej Marthin,

    om du vill så kan du sammanställa de byten som ska göras och skicka till oringen@nordictravel.se. Vi kommer också att gå ut med information kring detta i början av nästa år.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Tack det räcker med denna info
    Marthin Andersson
  • Hej!
    hur byter jag klass online? Jag vill gärna göra bytet innan 1/5 för att slippa avgift.

    Mvh
    Sara
    Sara Helander
  • Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej!

    Jag har inte fått någon information om att byta klass, men nu ser jag ju här att det finns en artikel om hur man gör. Men när jag loggar in ser det inte ut som beskrivs i artikeln; jag kan inte välja att byta klass någonstans. Det enda jag kan göra är att byta Sportidentnummer. Hur gör jag för att ändra till min rätta åldersklass?

    Mvh Caroline
    Caroline Lind
  • Hej!

    Om du kontaktar vår bokningsservice så hjälper de dig oringen@bynordiq.se.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej,
    När kan jag senast byta klass? Kan ev behövas pga sjukdom från H60 till H60 kort
    Joakim Eriksson
  • Hej

    Byte av klass går att göra till och med att anmälan för den klass du vill byta till stänger. Huvudklasser och kortklasser har anmälan till och med söndag klockan 21.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Hej! Vad gäller för årets Oringen? När kan man senast byta klass utan avgift?
    Lovisa Nilsson
  • Hej

    Du hittar våra kompletta bokningsvillkor här: https://bynordiq.se/bokningsvillkor-are/. Se särskilt kapitel 8 och 9 i villkoren för tävlingarna.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering