Fodret

Jag undrar vart sojan är odlat som används i ert foder till kycklingen.
Julia Kantuluoto

Kommentarer

  • Hej Julia!
    Tack för din kloka fråga. Soja som är den mest använda proteinråvaran vid foderproduktion och importeras till störst del från Brasilien. Genom att ha skrivit under ”Sojadialogen” medverkar Kronfågel till att sojan som köps in ska vara certifierad, det vill säga, framtagen på ett hållbart sätt för människa och miljö. Mer info om foder hittar du under den här länken.

    Länk till info från WWF om sojadialogen:

    Bosarp tar sin soja från Italien och den är helt ekologisk.
    Hör gärna av dig om du har fler funderingar.
    Anna