Vilket nummer används till äldre nedlagda organisationer som har blivit en ny organisation?

Hej,

Jag jobbar med en organisation som har publiceringar från äldre organisationer som nu har blivit sammanslagna till en(1) organisation. Vilken organisationsnummer ska vi använda till äldre publiceringar från äldre organisationer som inte finns längre?

För att förtydliga frågan.

Organisation A har en publicering, A har blivit sammanslaget och bildat organisation B. Vilket organisationsnummer gäller för publiceringen? A eller B?

Kommentarer

  • Hej,

    använd det aktuella organisationsnumret för den sammanslagna organisationen även för retroaktiv leverans, i exemplet alltså alternativ B.
    Kungliga biblioteket
  • Supertack för svaret!

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.