Vilka identifikatorer kan användas vid webbuppladdning?

I formuläret för webbuppladdning av leveranspliktigt material ska en identifikator anges för publikationen. Vilka identifikatorer kan användas?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Har ni redan en identifikator på materialet kan ni använda den, men ni behöver inte ta fram en identifikator enbart för pliktleveransens skull. Exempel på identifikatorer som redan kan finnas på resursen är ISBN, DOI eller URN:NBN. Om ingen identifikator anges kommer nätadressen att användas som identifikator.

    Identifikatorn ska vara unik för varje publikation som levereras. Undantaget är om en ny version av en redan levererad publikation levereras. Då måste samma identifikator användas, så att publikationerna kan kopplas samman.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.