Vilka handlingar som en kommun ska leverera?

Hej
Blir smått konfunderad när jag läser vad som ska ses som pliktexemplar till KB ,menar ni att alla de exemplen som nämns ska sändas till er från en kommun?
Peter Hultberg

Kommentarer

  • Hej,

    vår informationsbroschyr för myndigheters e-plikt är allmänt hållen då den riktar sig till alla slags myndigheter, därför innehåller den också exempel som inte är applicerbara på en kommuns publiceringar. Det är många kommuner som inte har publicerat så många myndighetspublikationer av det slag som lagen avser och det är helt i sin ordning. Då levererar man helt enkelt det man har.

    Kontakta oss gärna på e-plikt@kb.se så kan vi hjälpa er att bedöma er kommuns publiceringar mer specifikt.
    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.