Varför samlar både KB och Riksarkivet myndighetsmaterial?

Varför ska KB samla in myndighetsmaterial? Det gör ju även Riksarkivet.

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • KB samlar en delmängd av det myndighetsmaterial som Riksarkivet samlar. Riksarkivet presenterar materialet i kategorier, som t.ex. korrespondens, handlingar och rapporter. Genom pliktleverans till KB är myndighetspubliceringen samlad på ett ställe och tänkt att presenteras på titelnivå.

    Kungliga biblioteket
    (Uppdaterad )

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.