Vad är en avgränsad enhet?

Enligt e-pliktslagen ska materialet vara "en avgränsad enhet" för att omfattas av leveransplikt. Vad menas med avgränsad enhet?

Kungliga biblioteket

Kommentarer

  • Med avgränsad enhet avses en fil eller ett betydelsebärande fält i en databas, inte en hel webbsida eller en hel databas om webbsidan eller databasen utgörs av flera filer eller objekt.

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.